• Anonym

Hur märker man på någon om dom tagit droger?

Pappan till min pojk (vi bor inte ihop) beter sig väldigt annorlunda tycker jag. Jag vet att han har hållt på med droger. Det gjorde han när vi bodde ihop. Det var mest hasch men kom även på honom med amfetamin-påse i strumpan en gång. Kunde även hitta små runda frön under hela soffan. Han skyllde ju alltid på alla andra. Det var aldrig han som tagit något men jag vet att han ljög.

Han har även en diagnos depression. Han har inte jobbat på över 2 år,Iallafall inte vitt. Han jobbar heltid svart på ett ställe. Jag tror inte det är någon större fara med honom, för hade han mått dåligt psykiskt så orkar man väll knappt med sig själv? (han är väldigt piller fixerad på nåt vis,Köper allt som han kommer över)

För ett halvår sen ungefär kom han o hälsade på våran pojk ca 4 ggr i veckan. (han har honom inte så mycket själv) Men det senaste halvåret har han haft honom 1 dygn varannan vecka, inget mer. Detta är inget som vi har bestämt som en rutin utan jag märkte efter ett tag att det var så bara. (har haft mycket tjat med honom om umgänget med pojken) Det är väll bra i och för sig. (bättre än inget umgänge)

Ikväll skulle han ha honom igen. Det ringde han o sa i tor. Ok sa jag, jag ska jobba extra o hade ordnat mor mor som barnvakt men jag säger att pojken kan vara med dig istället.

Men vad händer ? (som alltid) Han hör inte av sig o när jag ringer till mobilen så är den avstängd. Så jag fick köra upp honom till mor mor ändå. Pojken blev jätte ledsen.

Jag tycker detta är tecken på att nåt är galet. Detta är alltså inte första gången. Jag har fått ställa in massor med grejer som jag planerat göra pga honom. Och när man frågar honom blir han HELT HYSTERISK och slänger på luren. Får inte ut nånting ur honom.

Nu undrer jag lite om det går att se på honom om han tar droger. Han kan ibland komma hem o bete sig konstigt med ögonen. Han blinkar hårt eller vad man ska säga. Han har gått ner i vikt fast han sitter o kan äta upp 1 kilo lösgodis flera ggr i veckan.

Vad ska jag göra? jag vill inte lämna min son där om jag misstänker droger. Men jag har inga bevis på att han gör det. Jag vet mycket mer som pekar på att han tar nånting. Men jag har ju inga BEVIS!!!

VAD SKA JAG GÖRA?

• Svar på tråden Hur märker man på någon om dom tagit droger?
  • flingflong

Ring till någon som är duktig på dessa områden. T.ex Anonyma Narkomaner, de om några har ju erfarenhet och kan säkert hjälpa dig på traven.

Lycka till! Hoppas att ni alla får hjälp.

Livet är för kort för att bråka
  • Anonym (näpp)

kan ju vara så att han tar amfetamin och sen för att kunna sova så rökar han hasch. Av hasch blir man sötsugen och av amfetamin försvinner ju hungerskänslorna!. JAG hade INTE lämnat mitt barn hos honom! Ta ett ordentligt snack med honom!

• Anonym (näpp)

Det du pratar om att han blinkar hårt är ju ett typiskt tecken på att han tar tex amfetamin. av det får man tics. och går ner i vikt. Han tar säkert det! Lämna inte pojken där! Tänk om pappan skulle ta det när din son är i närheten eller om din son skulle få tag på det och själv smaka Förvånad. Nä usch!

• Anonym

Jag har försökt att prata med honom men det går inte. Jag har försökt lirka ur honom nånting så att han ska försäga sig, har även frågat rakt ut om han tar droger men det är helt stop. Jag kommer ingenstans.

Jag har hotat med att han aldrig får träffa sin son igen om det är så att han håller på med droger. Jag har sagt att han får isåfall bevisa motsaten.

Felet ligger väll på mig. Jag håller inte fast vid allt jag säger. För när vi bråkat om detta och det gått ett tag så kan han ringa o vara som helt vanlig igen. (som om inget hänt) Och då har ju jag lugnat ner mig.

Jag vet inte vad jag ska göra.

• Anonym (näpp)

tycker att du ska sätta hårt mot hårt. säg att du inte lämnar sonen hos honom om han inte tar urinprov. Du kan säga att du kopplar in socialen på honom osv. MEN LÄMNA INTE DIN SON DÄR!

Skiter han i sin son?? VILL han inte ha honom hos sig?

När han ringer till dig och låtsas som om inget hänt så får du fortsätta vara ARG på honom, han har ju sårat din son

Du måste hålla fast vid dina hot annars kommer detta bara att fortsätta!

• Anonym

Han säger att pojken betyder allt för honom men det gör han ju inte. Han säger att han inte orkat ha honom mer än några timmar åt gången. Han mår inte bra psykiskt säger han men det är bullshit.

Jag får försöka prata med honom o stå för vad jag menar men han kommer att bli VANSINNIG. Att blanda in myndigheter är han livrädd för.

Just nu skulle jag ge vad som helst för att veta vad han gör just nu. Och vad han tänker egentligen.

Jag måste få ett bevis på om han tar droger eller inte. Detta tar enormt på mina krafter.

Men hur länge sitter det i kroppen om det är så att han får göra ett blodprov eller kiss prov?

• Anonym (näpp)

tror det sitter i ca ett dygn om han inte tar större mängder! Hasch syns längre beroende på hur länge/hur mycket han rökat...

Skit i om han blir vansinnig. det är du som ska vara vansinnig egentligen! Han sårar ju sin son! Hur gammal är grabben???

• Anonym

sonen är 3 1/2 år.
    Jag skickade ett sms till honom förut och frågade vad han har för ursäkt för att han inte ringt.
    Har inte fått något tillbaka.
    Han är även sån att om de kommer någon rolig fest eller något annat när han ska ha pojken så går festen före.
    Det är så jobbigt för jag måste alltid ordna med en andra barnvakt också. (om jag planerat något) Backup kan man säga.

Kan tillägga att han har även en dotter på 13 år som han behandlat precis likadant i ALLA år.

Dumma jag trodde ju att allt skulle bli bra när vi väl fick barn. Men oj vad jag bedrog mig.

Stackars barnen känner jag.

• Anonym (Svårt)

Jag måste bara säga att ett rus INTE sitter i så länge som i ett dygn. Ett par-3 timmar sitter det i om man inte proppat i sig för mycket...

Och vissa kan man se jätte tydligt på när dem är höga, o andra syns det inte alls på. Angående tics så får personeer som använder eller har använt mycket droger tics även när dem inte är påverkade av någonting. Knarket förstör hjärnan så dessa tics kan sitta i även fast man tex varit drog fri i flera år...

Jag tycker inte heller att du ska lämna din son till honom =( Inte förrens han kan bevisa att han är drogfri... tex går på regelbundna provtagningar osv.

• Anonym

Just dom här ticsen som han gör med ögonen har jag sett flera ggr. jag har även då frågat honom om han har tagit något. Han nekar o säger att det kan vara dom medicinerna han äter för depr.
    Men ibland är han som vanligt.

Just att han håller på med droger har jag fått höra från många håll i stan. Men det är ju bevis jag behöver.
    Fy vad jobbigt de här är.

• Anonym (näpp)

Det enda du kan göra är att neka honom umgänge med sin son! Ställ ultimatumet att han måste lämna drogtester så att han kan bevisa att han är drogfri innan han får ha sin son. Gör han inte det så hota med att koppla in socialen!

Din son mår inte bra av detta i längden, när han riktigt börjar förstå kommer han tro att hans pappa inte älskar honom, han kommer tro att det är hans fel. Och lämna honom till en pappa som kanske har droger hemma och dåliga kontakter som han kanske är skyldig pengar osv.. DET är ingen bra miljö för ett litet barn.

Lider med dig . HOPPAS att pappan fattar vad han missar!

• hejdär

Varför sitter det massa papp skallen som inte fattar nått o kommenterar vad som ska göras haha va

Svar på tråden Hur märker man på någon om dom tagit droger?