Hur märker man på någon om dom tagit droger?
Pappan till min pojk (vi bor inte ihop) beter sig väldigt annorlunda tycker jag. Jag vet att han har hållt på med droger. Det gjorde han när vi bodde ihop. Det var mest hasch men kom även på honom med amfetamin-påse i strumpan en gång. Kunde även hitta små runda frön under hela soffan. Han skyllde ju alltid på alla andra. Det var aldrig han som tagit något men jag vet att han ljög.
Han har även en diagnos depression. Han har inte jobbat på över 2 år,Iallafall inte vitt. Han jobbar heltid svart på ett ställe. Jag tror inte det är någon större fara med honom, för hade han mått dåligt psykiskt så orkar man väll knappt med sig själv? (han är väldigt piller fixerad på nåt vis,Köper allt som han kommer över)
För ett halvår sen ungefär kom han o hälsade på våran pojk ca 4 ggr i veckan. (han har honom inte så mycket själv) Men det senaste halvåret har han haft honom 1 dygn varannan vecka, inget mer. Detta är inget som vi har bestämt som en rutin utan jag märkte efter ett tag att det var så bara. (har haft mycket tjat med honom om umgänget med pojken) Det är väll bra i och för sig. (bättre än inget umgänge)
Ikväll skulle han ha honom igen. Det ringde han o sa i tor. Ok sa jag, jag ska jobba extra o hade ordnat mor mor som barnvakt men jag säger att pojken kan vara med dig istället.
Men vad händer ? (som alltid) Han hör inte av sig o när jag ringer till mobilen så är den avstängd. Så jag fick köra upp honom till mor mor ändå. Pojken blev jätte ledsen.
Jag tycker detta är tecken på att nåt är galet. Detta är alltså inte första gången. Jag har fått ställa in massor med grejer som jag planerat göra pga honom. Och när man frågar honom blir han HELT HYSTERISK och slänger på luren. Får inte ut nånting ur honom.
Nu undrer jag lite om det går att se på honom om han tar droger. Han kan ibland komma hem o bete sig konstigt med ögonen. Han blinkar hårt eller vad man ska säga. Han har gått ner i vikt fast han sitter o kan äta upp 1 kilo lösgodis flera ggr i veckan.
Vad ska jag göra? jag vill inte lämna min son där om jag misstänker droger. Men jag har inga bevis på att han gör det. Jag vet mycket mer som pekar på att han tar nånting. Men jag har ju inga BEVIS!!!
VAD SKA JAG GÖRA?