• MamiAnna

Söker andra med extremt förtidigt födda barn !!

Hej har blivit mamma till en liten tös född i v25+1.. vi får snart åka hem ifrån sjukhuset då med syrgas och övervakning.. undrar om det finns föräldrar som är eller har varit i samma sits.. vill gärna veta hur det var för er när ni kom hem.. / MamiAnna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 15:40:22:
    De är kul att så många skriver... kom hem igår.. hon är lite slö men de tror att det är flytten som tagit på krafterna.. vi har ingen sond men syrgas och överv. har vi me.. hon väger nu 3485g så nu går det framåt... Önskar alla lycka till.. och fortsätt görna skriva om era resor... ha de så gott

• Svar på tråden Söker andra med extremt förtidigt födda barn !!
  • Grüth
    FruEdberg vi har ju pratat med varandra innan. härligt att de går åt rätt hål med syrgasen. Så ni snart kan få slippa alla sladdar vilken fihet de kommer att bli. längtar tills neo också blir av med syrgasen...
  • MamiAnna

Vill önska er alla en riktigt God Jul !!!

• MamiAnna

Nu äntligen ee vi av med övervakningen och syrgasen kommer dom och hämtar idag.. de blir mys i soffan med tända ljus ikväll.. hehe..

• vettan

har en kille född i vecka 24+0 22 maj 06.... han har nu lärt sej att gå=) sondmatas via knapp på magen.... det är skit tufft o man känner sej helt slut på alla sätt o vis=( men han är helt underbar på alla sätt o vis=)

• Grüth

Neo kan inte äta själv. ska få pegg om nån månad remiss är skickad til göteborg. tänkte fråga hur tycker du de funkar med pegg sond?. Neo har haft vanlig i 7 månader och de märks att han är otroligt irriterad av den...

• Linda F

Hej Vettan

Hur stor var din kille när han föddes? Har en liten tjej som är född i vecka 24+0!

• tru

har inget barn somär för tidigt född, men läste här endå för att jag är intresserad av detta. men jag såg att ni pratade om hjärnblödningar tidigare och tänkte säga det att min bror hade en hjärnblödning när han var bebis och läkaren sa att de är inte ens säkert att han kommer att kunna gå och att han får problem med motoriken. kan ju säga det att han fick jättebra motorik han var en duktig fotbollspelare och var duktig på all sport. samt väldigt duktig i skolan. så de kan gå bra trots läkares dåliga odds.

• MamiAnna

Jo barn läker sig själva väldigt bra.. Min lilla tös hade en svullnad på hjärnan som kunde bli en blödning men det gick tillbaka.. Läkarna sa hela tiden de att barn klarar blödningar mycket bättre än vad vi vuxna skulle göra.. Dom är små mirakel !!

• kicka84
    bzzzz skrev 2008-01-18 21:19:17 följande:
    har inget barn somär för tidigt född, men läste här endå för att jag är intresserad av detta. men jag såg att ni pratade om hjärnblödningar tidigare och tänkte säga det att min bror hade en hjärnblödning när han var bebis och läkaren sa att de är inte ens säkert att han kommer att kunna gå och att han får problem med motoriken. kan ju säga det att han fick jättebra motorik han var en duktig fotbollspelare och var duktig på all sport. samt väldigt duktig i skolan. så de kan gå bra trots läkares dåliga odds.
    ligger i umeå på barn4 med vår tös nu, föddes i v25+5 den 2januari.
    Hon har en grad 4blödning i högra hjärnhalva och grad 2på vänster sida.
    antar att det var på högra sida hjärnhalva din bror hade sin blödning, men vilken grad av hjärnblödning hade han?
  • Grüth

Neo har också en grad fyra på höger hjärnhalva. Läkarna kan ju inte säga vad framtiden kommer utvisa. men dom har sagt till oss att när dom är så små så utvecklas hjärnan fortfarande så andra delar kan ta över dom skaddade. Deras läkförmåga är otrolig ord kan inte beskriva. Håller alla tummar för er kicka84. jättemånga kramar

Svar på tråden Söker andra med extremt förtidigt födda barn !!