• WilmersMamma

Ni som har kvar skolan efter mammaledigheten..

I januari börjar sonen på dagis.. Jag själv har hela gymnasiet kvar att göra men vägrar hoppa på det och gå med dom som är 3 år yngre :S Funderar på att söka till folkhögskola men är lite nyfiken på hur ni andra har gjort, mvh Linnea.

• Svar på tråden Ni som har kvar skolan efter mammaledigheten..
  • lolliepopsie
    WilmersMamma skrev 2007-11-05 08:41:28 följande:
    Det vill ju jag också!! Men vad jag har förstått så får man inte läsa till undersköterska om man inte har gått gymnasiet!.. Men jag har ju iof inte frågat någon det var bara min mamma som sa det..
    vet inte någon "åldergräns",men kolla på deras hemsida...www.medlearn.se
    Man kan både plugga i skolan och på Distans...låter som en riktigt rolig utbildning!!
    Den 24 Nov händer det..
  • NALLEB
    WilmersMamma skrev 2007-11-05 08:23:50 följande:
    Vad jobbar du som? det verkar ganska svårt att få jobb utan utbildning..
    Jag jobbar som försäljare.
  • Malhin

jag har hoppat av gymnasiet 3 gånger o kommer inte att gå klart de. jag har gått ½ på folkhögskolan innan ja hoppa av där då jag blev gravid..

• ArmandsMamma

Jag fick barn i januari. då gick jag i trean på gymnasiet.
    var hemma mycket i slutet av höstterminen iofs och var sen hemma o va mammaledig från han föddes och fram till augusti och hoppade på och gick hela trean igen så fick pappan vara hemma o va pappaledig.
    funkade hur bra som helst för mig och jag gick ut med utökat program samt stipendium

• WilmersMamma
    lolliepopsie skrev 2007-11-05 13:33:05 följande:
    Jag har inte gått gymnasiet...men kom in...
    Va kul
    Synd de inte fanns i min stad bara :-/
  • hannahlilla

Jag pluggar på iv-linje som är ihopsatt med komvux, jag började läsa där när jag var gravid och har nu fortsatt men jag är fortfarande mammaledig. Ska börja plugga där på heltid sen när Elvira börjar på dagis.
    Sen har jag ju så tur att jag får plugga grundämnena i Akurs genom en ung föräldragrupp då man får ha med sig sitt barn och tenta av ämnena, superbra.

Elvira, 19/3-07.
  • Arentorpbebis

Själv går jag med klasskamrater som är 2 år yngre, ja tycker att det funkar, umgås inte med dom på fritiden men i skola har vi kul och ja trivs jättebra. Visst e de lite jobbigt ibland man känner sig lite för vuxen åså ibland men utbildningen är guld värd och som sagt man är ju inte tvungen att umgås med dem på fritiden, ångrar inte en sekund att ja fortsatte mina studier kämpa på och skit i dom andra! det är mitt råd!

• underworld

Jag har också hela gymnasiet kvar.
    Men jag är ju över 20 när jag ska börja plugga igen.
    Det blir komvux för mig. Ska utbilda mig till undersköterska samtidigt tror jag:)

• TyraPaloma

Jag skulle helt klart läsa gymnasiet eller komvux om jag vore du.

Att ha gymnasiekompetens är mer eller mindre ett krav på dagens arbetsmarknad.

Du är ju där för din skull, för att få en utbildning. Kompisar kan du ju skaffa någon annan stans eller hur?

Kramar, Jennie

• BusGrogg

Jag går nu sista året (har en dotter på 2,5år som jag fick när jag gick i tvåan,sen var jag mammaledig och sen gick jag om 2an..) och går med folk som är två år yngre, och det är helskönt, har hittat mig fyra nya bra vänner.Så tycker inte man ska dömma folket efter ålder, och visst klart att man ligger på olika nivåer men varför skulle det vara så fel ?

Lycka till !

• stinamaria

Jag började ettan i augusti detta året. Jag har en son som är 1,5 år. Jag går med dom som är 2 år yngre än mig men jag bryr mig inte så mycket. Jag får äntligen utbilda mig till det jag vill och dom är trevliga så..

• ict

Av min erfarenhet om man ev vill plugga vidare någon gång (man vet ju inte vad man gör 10 år från nu!) i livet osv- så är inte Fhsk lika värt som Gymn. Det är skillnad.

Jag vet inte hur arb.givare ser på saken.

Ex...jag skulle plugga lite på Univeristet- och- jag hade kommit in tidigare om jag sökt ur Gymn.gruppen än vad jag hamnade i Fhsk.gruppen.

Jag hade provat gymnasiet i två omgångar- ett år och ett halv år. Sen, när jag blev 19 blev det Fhsk. Men, då tog jag lån också...mindre kul.

Svar på tråden Ni som har kvar skolan efter mammaledigheten..