• TissTassTess

Vi som låg på NEO i Uppsala sommaren -07

Jag undrar vart alla tagit vägen och hur det har gått!
    Var är ni som låg på Neo i Uppsala tilsammans med oss sommaren -07?

Våran Elias föddes den 5 maj -07 i v 23+1, 31 cm lång och 596 g tung.

• Svar på tråden Vi som låg på NEO i Uppsala sommaren -07
  • jennsans

jag låg på neo med min långa karl och "lilla" alexander mellan 19/6 -4/7 sen permis till 13/7 sen några svängar för provtagningar.
    alexander föddes 19/6 2564 gr och 47 cm.. därav " vid lilla

hur mår ni nu? här är allt bara fint =)

• Grüth

låg på neo i uppsala i två veckor. vi kommer egentligen från krsitinehamn men neo behövde bättre vård. Neo föddesi v 24+3 och vägde 845 gr och var 32 cm lång.låg där 27/6- 10/7

• TissTassTess

Hur har det gått för Neo? När fick ni komma hem från sjukhuset?

• gunilla m

Kanske lite OT men måste ju bara fråga TS om din Elias är samma Elias som varit med på sjukhuset som går på TV3?

• TissTassTess

Gunilla m: Ja det är min lilla Elias som blivit Tv-stjärna!

• Grüth

hej. vi blev utskrivna för ca 2 veckor sen nu efter 4 och en halv månad på sjukhus de har varit många komplikationer men de går åt rätt håll nu...

• jennsans
    Grüth skrev 2007-11-20 20:45:09 följande:
    hej. vi blev utskrivna för ca 2 veckor sen nu efter 4 och en halv månad på sjukhus de har varit många komplikationer men de går åt rätt håll nu...
    går det bra hemma?
  • Grüth

hej jennsans. jo de går bra men de är mycket slit med allt väldigt mycke extra arbete för han har syrgas kvar och sondmatas lite grann fortfarande. men de är ändå otroligt skönt att få vara hemma man slappnar av på ett helt annat sätt. men tufft är de...

• jennsans
    Grüth skrev 2007-11-22 15:01:04 följande:
    hej jennsans. jo de går bra men de är mycket slit med allt väldigt mycke extra arbete för han har syrgas kvar och sondmatas lite grann fortfarande. men de är ändå otroligt skönt att få vara hemma man slappnar av på ett helt annat sätt. men tufft är de...
    jo det kan vi nog alla skriva under.. hoppas han blir av med slangarna snart! själv hade alexander aldrig syrgas men sondmatades.. slapp dock den samma dag som vi åkte hem.. gudomligt skönt då vi ej kunde sätta den själv..
  • Grüth

Ja de hoppas vi också. men hans syrgas behov ha ökat ganska mycket vet inte riktigt vad de beror på. åå va härligt. har börjat lite smått med flaska nu eftersom ammningen inte tycks fungera. han har läpp och käk spalt så han får antagligen inte helt tätt
    bej vi kan heller inte sätta sond men vore super bra om vi får läta oss eftersom han har dragit den två gånger nu och de är 4 mil dit dom sätter den...

Svar på tråden Vi som låg på NEO i Uppsala sommaren -07