• tesseb
    Äldre 6 Nov 18:52
    2374 visningar
    7 svar
    7
    2374

    Arrghh jag blir så arg

    tycker ni att man har rätt att säga precis allt till sina ytligt bekanta? En kollega till mig kommenterade min två månader gamla dotter så här idag:" Hon har ju väldigt utstående öron. Man kan operera bort det på små barn idag." AHHH.. jag vet att man kan säga ogenomtänkta saker men att tipsa om plastikkirurgi tar priset tycker jag! måste bara skriva av mig ilskan

  • Svar på tråden Arrghh jag blir så arg
  • Äldre 6 Nov 21:15
    #1

    hehe men gud vilken knäpp kollega!
    Förstår att du blev sur!

  • Oliver­s Mamma
    Äldre 6 Nov 21:19
    #2

    Ja förstår. folk ger så himla mycket gratiskommentarer... Jag har fått höra så mycket. Kanske inte om mitt barn men om hur jag ska uppfostra honom och klä på honom och om mig själv dåjag gick upp 40 kg undergraviditeten...

  • Cezi
    Äldre 2 Jan 02:23
    #3

    Tyvärr tänker vissa inte alls innan de fäller kommentarer som kan såra andra.

    Min son då 9 år fick en kommentar av sin doktor. Doktorn till och med hånade och skrattade åt min sons "fel" vilket inte syns jättemycket, min son fick tyvärr komplex för det sen och vill verkligen att det ska bli bortopererat :)

    (han har lite extraläpp under överläppen som syns när han ler och skrattar)

    Jag anmälde doktorn för detta.

    Tyvärr kan ju du inte anmäla din bekant men du kan ju i allafall prata med henne om du känner för det, ni var ju bara ytligt bekanta.

  • Emelis­ch
    Äldre 2 Jan 02:26
    #4

    Men usch vad elakt. Alla säger man ju saker ibland som man inte tänkt igenom först, men att som du säger tipsa om plstikkirurgi är ju helt fel. Speciellt gällande sådana små barn! Tycker du ska prata med din kollega.

  • NER MED NACISM­EN
    Äldre 2 Jan 04:59
    #5

    " Hon har ju väldigt utstående öron. Man kan operera bort det på små barn idag."

    Mycket omtänksamt av honom att berätta det, det finns ju risk att hon får leva med utstående öron hela livet, och det är ju inte så kul.

  • Äldre 4 Jan 15:58
    #6

    Man får vara arg, men akta dig av myndigheter (från egen hud)?

  • Äldre 4 Jan 22:41
    #7

    min son ar nu 16 manader, han har alltid skelat.. Jag har fatt hort kommentarer som "haha men gud vad vindogd han ar , stackarn" "men kommer han fa lov att se ut sadar hela livet, han kommer ju aldrig fa na kompisar" mm.. Jag hade JATTE svart att ta in att min son kommer fa se ut sa hela livet.. Okej om ett barn sagt sa, men nu pratar vi om vuxna manniskor.. Herregud, ingen ar val perfekt ? Dessutom tycker jag det ar gulligt med utatstaende oron.. ! Men de kan ju vaxa bort, sag pa kort fran nar min pappa var liten, han hade jatte utatstaende oron, men det har han inte idag ! :)

Svar på tråden Arrghh jag blir så arg