• Weird One

Biomammor, hur fungerar det med bonusmamman?

När man läser om bio och bonusmammor får man en ganska vriden bild.
    Bio skyller alla problemen på bonus och tvärtom.
    Bråken är oftast mellan kvinnorna och männen håller sig utanför.

Så nu gör jag en omröstning till var kategori mamma, både bio och bonus.

Biomamma, hur tycker du att ditt "förhållande" till bonusmamman fungerar?

Kanske lite skralt med alternativ, men hoppas du hittar det som ligger närmast dig.

Ironi är min religion
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 09:41:04:
    Bonusmammor röstar här:

www.familjeliv.se/Forum-3-59/m26650234.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Biomammor, hur fungerar det med bonusmamman?
  • Agni

Jag röstade på annat. Men det känns bra och jag har absolut inga problem med mitt ex nya tjej. Väljer dock att inte kalla det bonusmamma men ändå utan styvmamma som på den gamla goda tiden
    Men fungerar..allt sköts mellan mitt barns far och mig själv. Varken min sambo eller hans är speciellt delaktiga på det viset. Jättebra styvföräldrar båda två men allt det praktiska osv rörande våran dotter det sköter vi själva. Säkerligen i samröre med våra respektive men kommunikationen den står vi själva för
    Så egentligen så skulle jag nog röstat på det första alternativet!

Jag är så jävla grym
  • Funkyiore

Jag är jätteglad över att min dotter har en så bra "bonusmamma" som hon har. Till exempel finns ibland saker som är svåra att dryfta med föräldrarna och då är det bra att ha en annan vuxen i närheten att prata med.

Men det har inte alltid funkat så här bra, vi fick jobba på det så att säga :)

• Dag o natt

Kanon bra! (de sista åren) Första året var katastrof... Men nu har vi hittat balans och jag kan nog säga att vi har en superbra kontakt idag. Jag begär inget av bonusmamman alls. Även om jag kan tycka att pappan eller hon borde reagera på att pojken kommer hem i samma kalsonger, strumpor och övriga kläder som han åkte i tre dagar tidigare... Jag håller locket på för sonens skull. Numera är hans så stor att han byter kläder själv. Jag ringer aldrig och stör dem (om det inte är livsviktigt). Grabben är hos dem vh och bor annars hos oss. Vi sköter allt med skola som rör honom, jag och min man. Jag undviker alla former av konflikter och försöker stenhårt att göra allt som står i min makt för att hitta lösningar som funkar för alla och hjälpa dem om de har svårt. Jag har igen det! Kan de inte hämta/lämna så säger jag- Det förstår jag, inga problem.. Jag kommer! När passar det Er bäst? Så där rullar det på och på så vis finns det inget för dem att klaga på eller bli osams om.  

Svar på tråden Biomammor, hur fungerar det med bonusmamman?