• Nueva

#4 Vi gravida från...(forts)

Här kommer fortsättningstråden, eftersom tråd #2 snart stängs!

Hit kommer vi som blivit gravida genom IVF/FET, och som träffades i "Spraystart januari 2007", i "De förvirrade frigående hönsens ruvarstuga" eller fortsättningstråden "Här kämpar vi vidare" för att fortsätta att träffas, stötta varandra och för att hålla kontakten ända fram till förlossning.

Här är vår favoritlänk för graviditetsuträkning - specialgjord för oss IVF-mammor! Må den bli mycket använd!
    www.ivf.ca/calcu.htm

VARMT VÄLKOMNA!

För dem av oss som inte bara blivit gravida, utan faktiskt också hunnit bli mammor (eller pappor!) så kan vi träffas här:

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m26668182.html

• Svar på tråden #4 Vi gravida från...(forts)
  • MillaMolla

Hahaha, det blev ingen förlossning i skyltfönstret. Men vääääldigt många som kom förbi när jag putsade rutan och sa skall verkligen du göra det som är höggravid. Men när jag erbjöd dom fönsterskrapan hade alla väldigt bråttom

Nu fortsätter kvällen med sporadiska förvärkar -vi får se hur natten blir!
    Frågan är om det är på G eller om det skall hålla på så här i några veckor.
    Ja, nu är det i allafall nyskyltat i butiken

• LillaDrake

Hello alla!
    GRATTIS GRATTIS satujonna! Vad härligt med en bebbe till på listan
    Milla molla det låter som det är något på gång... så spännande så spännande
    Susanne78 håller med dig. Hur kan tiden vara så olika? 10 v i väntans tider jämfört med babisens tio är som natt och dag.
    Elegant frstår att dina v känns som de längre av varianterna.

Ha det bäst och glad helg!
    ps minäldre grabb hade "bara" spräkt revbenet

• susanne78

grattis SatuJonna .

MillaMolla
    Jag blev med igångsatt så jag kan inte hjälpa dig. Men det låter som det är nåt på g, vi håller tummarna för att den lill` snart tittar ut .

Ja, barnmorskorna får nog höra mycket roligt. Min barnm. o sambo år skumtomtar under min värkar ( spara inte en ända till mig som jag kunde smaska på efter. Men sen kom barnm. på att hon hade börjat banta, så det var inte bra .

• MillaMolla

Inget än...ville bara avrappotera
    Men det är ju 13 dagar kvar. Värken i benen fortsätter varje morgon och sd/förvärkar kommer och går.

Kan rekommendera Annika Lantz bok 9½ månad - har den i Ipoden och skrattar mig till sömns varje kväll. Hon är för dråplig och mycket känner man igen sig i (jag är vanligtvis
    inget fan -tycker t om att hon är jobbig på radio....)

• skatti

Hej! Hittat hit, vill bara gratta allihop till de nya bebisarna!!!

Man är inte fattig för att man äger lite, utan för att man saknar mycket.
  • Nueva

Hej Skatti! Vad roligt att du tittar in! Jag var tvungen att tjuvkika lite på lilla fina Mika - och möts av en stor dam! Tänk att "infertilitetstiden" verkligen går så långsamt, och tiden efter förlossning går så fort!

Jag ordnar lite i listan nu, och hoppas på många glada nya uppdateringar snart!

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm

Beräknad förlossning i januari -08:
    Eviita, 14/1, småland

Beräknad förlossning i februari:
    Elegant 1/2, Uppsala
    MissMommy 1/2, Stockholm, Tvillingar
    Fairy1, 5/2, Sörmland Planerat KS
    Shoppingfia 10/2, Göteborg
    MillaMolla 8/2,
    S woman 12/2, Uppsala
    Noi, 12/2, Uppsala
    Catta80, 20/2, Örebro

Beräknad förlossning i mars:
    Joys,6/3, Eskilstuna

• Joys

HEEJ!!! Tjejer

Hur har ni det? här har det kommit bebisar överallt.... GRATTIS TILL ALLA ER ÖNSKAR ER ALLL LYCKA!!!!

Själv har gått 35+4 idag lördag, och bara väntar och väntar...vill att den ska komma ut nu!

Men måste fråga är det ingen från våran tråd som blivit gravid efter mig? sånt fall måste vi alla strö lite lycka över dem i den tråden..

JÄTTE MÅNGA KRAMAR JOYS

• Billan n

Hej... Får man fråga är det nån här som lyckats bli gravid på ett 2-celligt och ett 5-celligt ägg som är 2 dagars odlat? minskar chanserna med dessa?

• MillaMolla
    Hej! Plockar bort Eviita från listan eftersom hon inte varit inloggad sedan i maj-07. Hoppas att allt är bra med henne och att hon fått sin lilla bebis, men glömt FL.
    På västfronten intet nytt....men nu är det bara 5 dagar till BF för mig och sambo
    Hoppas allt är bra med er andra preggisar

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm

Beräknad förlossning i februari:
    Elegant 1/2, Uppsala
    MissMommy 1/2, Stockholm, Tvillingar
    Fairy1, 5/2, Sörmland Planerat KS
    Shoppingfia 10/2, Göteborg
    MillaMolla 8/2,
    S woman 12/2, Uppsala
    Noi, 12/2, Uppsala
    Catta80, 20/2, Örebro

Beräknad förlossning i mars:
    Joys,6/3, Eskilstuna
  • susanne78

Millamolla
    nu är slutet nära . snart kommer bebben ut.

Här hemma knallar dagarna på, om 1 v ska jag börja jobba 2 dar i veckan. Känns bra Loke han växer o upptäcker nya saker varje dag. Tänk att han redan är 3 mån.

• Billan n

Hej..Jag kanske redan har frågat detta här men jag minns inte riktigt......Är det ovanligt att man kan bli gravid på ett 5-celligt ägg?

• Nueva

Hej!
    Billan - jag kan inte riktigt svara, men vid 2 dygn brukar ju ett embryo vara 4 celler, så är det 5 så borde det vara extra piggt!
    (Vår son var 9 celler stor vid 3 dagar, alltså en "extra" cell, och det blev ju alldeles strålande, vill jag påstå!)

Millamolla - bra att du håller koll på listan. Nu är BÖRJAN nära!!!

Snart stängs den här tråden, eftersom tre månader har gått sedan den startades. Någon av er preggon som vill länka till en ny? Åtmonstone jag skulle så gärna höra hur det går för alla er "februari-hönor" och så Joys förståss.

Och nygravida från vår IVF-tråd ska väl inte behöva bli hemlösa? Ett ny ombonad och trevlig lokal där alkoholfria drinkar serveras är väl de minsta de kan begära?

• Billan n

nueva: tack för svaret....Men 5-celler på dag 2 är vell inte så bra? det ska vell helst va 4 celler då? det är vell inte så bra om dom är för "pigga" heller eller?

• Nueva

Billan - man vill att de ska dela sig i "lagom" takt, och en del drar iväg och blir hundratals celler på nolltid, vilket förstås inte är bra.

Jag vet alltså inte helt hur de utvärderar 5 celler vid två dagar, men i vårt fall hade vi två embryon efter 3 dagars odling att välja på, då embryona normalt sett är 8 celler stora. Båda såg lika fina ut, ett var 8 och ett 9 celler stort, och som sagt så valde de det 9-celliga eftersom de bedömde att det hade bäst chanser. Hur som helst - jag tror att du kan vara nöjd. Sköt om dig så håller jag tummarna!

• Billan n

Tack nueva....Dom sa att båda äggen såg fina ut som jag fick tillbaka men man blev ju lite fundersam när dom sa att det ena va lite långsammare bara och det andra lite snabbare fast i övrigt fina.....

Jag hoppas du har rätt, har så svårt att slappna av just nu eftersom detta är vårt sista försök på sahlgrenska, vi ska köpa ett 3-pack på carlanderska om inte detta funkar men man blir ju rädd av tanken att kanske förbli barnlös......Vi lyckades ju på vårt 2:a stimulerande försök men det slutade ju i missfall i vecka 6 narturligtvis........Vet inte hur man ska orka..

• S woman

Kikar ofta in här under mitt nya mindre anonyma nick, men då kan jag ju tyvärr inte skriva något...

Kul att se att det blivit så många bebisar! Fast jag håller med Joys, var är resten??? Är det ingen som blivit gravid i hönsgården??

Nu är det bara en vecka kvar till BF, men än så länge har jag inte känt att något är på gång. Längtar sååå efter bebisen!!

• MillaMolla

Nueva: Som du kanske förstått börjar jag bli utråkad på att vara gravid
    Städar i BF-listan, syr gardiner, bokar tid för synundersökning, jobbar, ringer leverantörer, städar köket, rensar i garderoben och allt är redan ordnat för bebisens ankomst....för länge sedan!

Har varit uppe inatt eftersom jag snarkar så stackars sambon inte kan sova (jag vaknar själv!!! av snarkningarna) och har haft sammandragningar och förvärkar om vartannat.
    Har banne mig träningsvärk i ryggen idag.

Svar på tråden #4 Vi gravida från...(forts)