• hannabebe

Snälla snälla, finns det någon bra förskola i Linnéstaden med omnejd?

Tyvärr tyvärr tyvärr har vi beslutat oss för att inte ha kvar vår son på sin nuvarande förskola utan han kommer att vara hemma med farmor tills vi hittar en ny plats. Just nu känns det som jag har noll förtroende för hela förskoleverksamheten, men vi måste hitta en ny plats det förstår jag med. Kan ni hjälpa oss med tips om något ställe som är bra? Vi orkar inte mer trassel utan vill få lugn och ro.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 19:53:18:
    Jag har fått nys om att det nog finns en plats på Fyrmästargången, är det någon som hört om det ska vara bra där?

• Svar på tråden Snälla snälla, finns det någon bra förskola i Linnéstaden med omnejd?
  • hannabebe
    misshallonsaft skrev 2008-01-13 11:41:49 följande:
    du menar föräldrar kooperativ eller menar du privatr dagmamma? jag skulle vilja hitta en privat dagmamma i linnestan.. man var hittar man dom??
    vi tnkte väl närmast på någon av montessorialternativen. dagmammor har jag faktiskt ingen aaning om, men det borde väl finnas? Jag vet däremot de som har haft barnflickor
  • misshallonsaft

ja men de montessori förskolor vi kollat på tar emot barn först när de fyllt 3 år så de går inte för våran del. ja barnflicka har vis ökt men de ska ha så mkt betalat i timmen att vi inte har råd me de.

jag funderar på att ta ut min semster nu i vår. tex 1 april så är jag hemma tills jag får hp.. då är de bara 2 månader vi måste pussla hemma

Filip bf 060319, bebis bf 080706
  • deez

www.myblock.se här är ett annat ställe att söka tips om linnéstaden, man registrerar sig och kan sedan snacka med folk i kvarteret! och på tal om montessoriförskolor så tar Kvinnofplkhögskolans montessoriförskola barn från 2,5 år och den ligger vid masthuggstorget och ska vara jättebra!

• misshallonsaft

ja den ska vi söka till Filip tror vi till hösten.. de dumma ör ju bara att han syskon får börja annat dagis första 1,5 året å sen byta till hans ...

• hannabebe

Nu har vi fått förskoleplats! Inte kommunal, utan en privat montessori, och det känns jättebra!

misshallonsaft ochni andra, hoppas det löser sig för er också snart!

• misshallonsaft
    hannabebe skrev 2008-01-24 09:31:19 följande:
    Nu har vi fått förskoleplats! Inte kommunal, utan en privat montessori, och det känns jättebra!misshallonsaft ochni andra, hoppas det löser sig för er också snart!
    grattis till platsen!!
  • hannabebe
    misshallonsaft skrev 2008-01-25 08:26:06 följande:
    grattis till platsen!!
    Tack! Håller tummarna för er. Håll oss uppdaterade!
  • nanci

Ni som inte fått någon förskoleplats kanske vill gå på barnrytmik i Oscar Fredriks församlingshem på torsdagar? Det är www.sensus.se som håller i det, och det startar vacka 8. Brukar vara uppskattat av både barn och föräldrar. Det stora samtalsämnet före och efter brukar för övrigt vara förskolekön ;)

• teambe

Ni som inte får plats på förskolorna i Linné, vet ni om att dagmammorna har för få barn just nu och behöver fler?

• misshallonsaft
    teambe skrev 2008-02-06 23:38:24 följande:
    Ni som inte får plats på förskolorna i Linné, vet ni om att dagmammorna har för få barn just nu och behöver fler?
    nej de har fullt även till hösten fick jag till svar. för vi ville ha in våran don hos dagmamma. finns ju bara två st i linne
  • teambe
    misshallonsaft skrev 2008-02-07 08:29:36 följande:
    nej de har fullt även till hösten fick jag till svar. för vi ville ha in våran don hos dagmamma. finns ju bara två st i linne
    va konstigt, för politikerna använder argumentet att de inte har fulla barngrupper för att banta denna form ännu mer. ja,ja, dagmammorna som finns ska tydligen vara jättebra i alla fall.

sen vet jag att på vår förskola har två nya platser tillkommit på bara en vecka, så jag tror nog kön rullar på rätt fort. ring du igen så kanske du får ett mer positivt besked! lycka till! och välkommen till Linné ;) Lika bra att ställa kidseni skolkö också för det vet man inte om det dinns några kvar när den dagen kommer.
  • misshallonsaft

jaha ok..

filip hade plats 25 i januari.. så jag e inte så hoppfull över att han kommer in denna terminen..

• teambe
    misshallonsaft skrev 2008-02-07 09:48:25 följande:
    jaha ok.. filip hade plats 25 i januari.. så jag e inte så hoppfull över att han kommer in denna terminen..
    nä, jag kan förstå att det kan kännas dystert, men vi hade plats 87 och rätt var det var när jag ringdeoch skulle höra mig för så sa hon att hon skickat iväg ett platserbjudande. Fattar faktiskt inte hur den där kön funkar, men jag tror många står i den som har hittat andra alternativ (kooperativ etc) eller är på väg att flytta så de tackar nej när de väl får platsen. Men det är stressigt att vänta, jag känner igen mig. Hoppas det löser sig snart!!
  • misshallonsaft

ngmn som vet vilka dagis som öppnar halv 7??

• teambe
    misshallonsaft skrev 2008-02-07 10:35:20 följande:
    ngmn som vet vilka dagis som öppnar halv 7??
    Aha, behöver ni så tidigt. Då förstår jag att det är tufft med platser. Det är väl bara Röda Stråket, Nordostpassafgen 61 och en av förskolorna på Jungmansgatan som gör det vad jag vet.
  • misshallonsaft

nej alltså vi har sökt till alla.. kl 7 går bra me..

• teambe
    misshallonsaft skrev 2008-02-07 10:59:53 följande:
    nej alltså vi har sökt till alla.. kl 7 går bra me..
    aha, ja alla de andra öppnar väl kl 7. Däremot öppnar ju flera av de kooperativa och privata senare än så.
  • Mdlm

20130225

Hej!

Ser att detta är en gamal tråd men den kom upp när jag letade förskola i Göteborg, Linnestaden. Min dotter har börjat på avdelning Sälen på Nordostpassagen 61. Vad jag läst att många varit missnöjda med förskolan men det var skrivet för många år sedan så jag vill uppdatera "betyget"! Vi är mycket nöjda med förskolan, hela familjen! Personalen är fantastisk och väldigt fin med barnen. Nordostpassagen 61 har ett eget kök så barnen får god hemlagad mat varje dag. En dag i veckan går dom ut på utflykt, dom övriga dagarna leker dom på gården när dom är ute, det finns små rutschkanor, sandlåda, leksaker och en massa annat roligt att leka med. En dag i veckan är barnen indelade i grupper & har en aktivitetsdag där dom pysslar eller hittar på något kreativt efter barnens önskemål. Fröknarna är väldigt kreativa! Man får hem en massa söta presenter dom har gjort under dagen! ?? Så jag ger avdelning Sälen på Norostpassagen högsta betyg & en stjärna till fröknarna ??. Med vänlig hälsning, Marie

Svar på tråden Snälla snälla, finns det någon bra förskola i Linnéstaden med omnejd?