Skogsmulla skrev 2008-01-28 18:13:01 följande:
Jag känner av korsryggen, känns "trött" och någonstans i rumpan i nivå med höften. Det värker inte direkt, men känns när jag går och reser mig. Vill gärna sitt eller ligga med stöd/tryck mot korsryggen.Hallonbusken: blir det bättre med stöd runt ryggen? Hur känner du att det är foglossning? Trodde det var mer i höfterna.
Det blev ju inte av med beställning av stödbälte (har jobbat hela helgen och varit på utbildning denna vecka) så jag vet ju inte om det gör skillnad, men tror så iaf. Det hjälper ju till att "hålla ihop" allt som hotar att trilla isär och hjälper en att undvika de rörelser som gör mest ont. Har ett bälte på G nu iaf!
Jag kände igen foglossningen från när jag väntade min son men då hade jag bara framme vid blygdbenet (stickande känsla) men när jag nu berättade för bm om smärtorna långt nere i ländryggen och känslan att allt satt löst så menade hon att det inte var vanlig ryggvärk utan just foglossning.
Det du beskriver känner jag igen mig i och ju längre jag varit igång en dag desto mer känns det och jag känner mig så totaltrött i kroppen. Längtar till akupunkturen!!