• LadyLove

Ägglossning men ingen graviditet

Hej

har skaffat ägglossnings tester och har samlag med min man när det är positivt. Men det blir ingen graviditet. Vad kan det vara för fel.
    Dom som har problem med att bli gravida, har väl oftast en ägglossning som strular. Min kommer som den ska..
    vorre tacksam försvar

funderar...

• Svar på tråden Ägglossning men ingen graviditet
  • Änglatuss

min kommer också som den ska
    vi har sex och jag får utslag, men ingen bebis

men så är det bara 20% som blir befruktad bara
    typ var 3:e kvinna som försöker bli gravid

sen är det ju upp till miljön i slidan, spermiernas kvaltie, alla tankar bakom, hur länge man försökt och ja allt sånt där som spelar roll!

Lika så livstilen kan vara en faktor!

• Bling1975

Har din man testat sig? Det var vårat problem, han har i princip inga spermier, men tillräckligt många för IVF/ICSI så det gör vi nu.

Annars kan det vara många andra orsaker som gör att det inte fungerar. Stopp i äggledarna är ju tex något man tittar efter på en utredning.

Om ni har försök i över ett år så tycker jag att ni ska be om en utredning. Lycka till.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Kwela

Vi är oförklarligt barnlösa och har försökt i tre år. Jag har helt regelbunden ägglossning och mens. Min kille har toppen simmare. Vi har försökt sedan vi var 27 år. Så man kan absolut ha ägglossningen men endå svårt för att bli gravid. När man har försökt i över ett år kan man göra en utredning. Lycka till och hoppas att ni inte behöver vänta så länge till!

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Piastowska

Samma här!
    Har ägglossning, normal menscykel och med VUL ser allt bra ut.
    Min sambo hade bra spermatest när det gjordes i maj.
    Ingen förklaring alltså, vilket oxå är ganska jobbigt när man försökt i över 1 år.
    Men efter 2 insemineringar visade sig min sambo har lite få (men bra) spermier. Mest troligen pga en stark infektion som skedde precis innan - Körtelfeber. Då kan det ta 3 månader innan han är på bana igen. Vi ska göra nytt test på honom för att se.
    Men be din man/sambo kolla spermierna då ni är 2 om detta.

Intressant detta med miljön i slidan, bakteriell vaginos, svamp m.m
    Skulle vilja veta hrs vanligt detta är och hur starkt det påverkar en ev graviditet?
    Ett postcoital test vet jag man kan göra direkt efter samlag för att se hur spermierna mår i sekretet. Nån som gjort detta?
    /P

Svar på tråden Ägglossning men ingen graviditet