• Memories86

Vi som är bonusföräldrer och 86:or

Hej!

Är styvpappa och är glad över min familj.
    Hur mår ni andra? Tycker ni det är jobbigt? Visst tar nbi ansvarför er partners barn?
    Svara och skriv lite kul i den här foruminlägget

• Svar på tråden Vi som är bonusföräldrer och 86:or
  • Memories86

n

• MajaLinnéa

Jag är också född 86, och är styvmamma till en flicka på 6 år.
    Har varit tillsammans med hennes pappa i 4 år, sen flickan var 2,5 år...

Visst är det jobbigt ibland, men det tror jag att det är oavsett man är biologisk förälder eller styvförälder.
    Det jobbigaste är nog problemen med hennes mamma... det tar rätt mycket på alla oss tre.

Och ja, jag tar mycket ansvar. Lämnar/hämtar alltid på förskolan, går på utvecklingssamtal, har hand om all kontakt med läkare och skolpersonal o.s.v.

• Catta85

Jag är 85 men skriver här ändå=) Jag lämnar och hämtar barnen på dagis från mån morgon till ons em hämtar jag dom små sen ons em hämtar jag den äldsta...Dom jag hämta läser jag också saga för på kvällen...

Är självklart att ta ansvar för hennes barn eftersom hon tar ansvar för mitt...

Brukar försöka vara med på utvecklingssamtal och gå till läkaren med barnen delar vi på =)

Har varit tillsammans med Carola sen våren 05 då var kewin 2 åch ebba och Casper bara 4 mån....

Det e lika jobbigt med Ebba som är min biologiska som det kan vara med grabbarna som e bonus sen så skiljer det ju sig en del eftersom jag har en tjej och hon har två grabbar....Tycker inte grabbarna är mer jobbiga bara för dom inte e mina bio utan ebba kan vara exakt lika jobbig

• Memories86

puff                      

• Memories86

Svar på tråden Vi som är bonusföräldrer och 86:or