BF i Mars + Student i Juni
Jag går sista året på gymnasiet och ska ha barn i mars. Studenten hoppas jag kunna få ta i juni. Finns det någon här som är eller har varit i samma situation. Hur löste/löser ni detta?
Jag går sista året på gymnasiet och ska ha barn i mars. Studenten hoppas jag kunna få ta i juni. Finns det någon här som är eller har varit i samma situation. Hur löste/löser ni detta?
Jag skulle ha tagit studenten nu 08 men mitt andra barn kommer nu i mars..
undrar hur du tänkt lösa detta?
barn och studenten? vet du hur du ska göra?
Nej! jag har ingen aning om hur jag ska göra.. Vill därför höra med andra i samma situation.
Slutbetygen sätt ju i Maj så det är sammanlagt 3 månader jag kommer att missa. Kanske kan jag plugga på distans hemma och komma till skolan när det gäller viktiga saker som nationella och andra prov.
Eller så skulle jag kanske kunna göra klart alla kurser innan BF men det skulle endast funka för mig om jag kunde ta bort ett ämne eller två.
den första tiden sover ju barn gasnak mkt och då brukar andra mammor kanske göra hushålls sysslor, eller vila, men då kan du ju ta den tiden till å plugga! sen som du sa gå till skolan vid prov och liknade.
jag tycker själv inte att dev va ¨å jobbigt med en bebis, de brukar vara runt 3 mån, när de börjar häna grejor, men satsa på att plugga hemma tycker jag. och plugga extra mkt nu innan bebisankomst, så kanske du inte har så mkt att plugga sen!
lärarna måste ju kunna hjälpa dej med en lösning
ja, jag hoppas verkligen att dom kan underlätta för mig genom att låta mig studera hemma. Det känns ju jättedumt att gå om ett år bara för att jag är frånvarande de sista 3 månaderna av terminen.