• brokenheart87

gravid mens värk o jätte orolig

efter 2½ kämpande fick jag plus för 3 dagar sen jag har varit väldigt deprimerad sista månader o var på väg o ge upp, första dagen jag fick pluss så kände jag mig stark att nu vet jag ju att jag kan bli gravid, men idag vaknade jag av panik och svettades som en galning och har känt mig rädd hela dagen jag kan bara inte vara glad för att jag e så rädd jag orkar inte gå igenom mer:""""( jag vill inte förlora bebisen jag e så rädd så att jag vet inte vart jag ska ta vägen det värsta e att jag har svag mens värk hela dagen men ibland för några sekunder kan jag få kramp liknande värk ganska stark värk som går över men som sagt jag orkar inte mer jag önskar att jag kunde njuta men jag e lika orolig innan jag plussade kankse till o med mer:"""( föresten tar progestron vaggisar vet inte om de kan ge mensvärk...
    Är jätte yr o rädd men tacksam till gud...

• Svar på tråden gravid mens värk o jätte orolig
  • S168

Hej,
    Själv hade jag alla möjliga magont och smärtor. Blev inte lugnad förren man fick se något på ultraljudet. Hoppas det går bra för dig!

• brokenheart87

tack, jag vet inte om det e att jag har behövt kämpa så mycket för denna bebben att jag e så himla rädd jag vill inte förlora den:"""( jag kan bara inte sluta oroa har känt mig väldigt deprimerad idag.

• brokenheart87

känner mig lika nere idag:(

• Majjssan

Det är nog växtvärk du känner.. När jag har väntat barn så har jag haft jätteont vissa stunder/perioder å det gick bra

Sänder lugnande kramar

• Majjssan

Har känts som jättekraftig mensvärk..

• brokenheart87

tack jätte snällt, har ringt bm o väntar på läkar samtal som sagt kan inte slappna av har rygg värk också idag förstår bara inte hur man ska under första graviditeten min svägerska mådde illa o hade ömma bröst o inget av det jag har:( e det mer som har gått igenom detta???

• Majjssan

Absolut det med ryggen är pga att livmodern växer, skelettet mjuknar upp redan tidigt i graviditeten och vissa känner av det tidigare än andra..
    Så har jag oxå haft..

Förstår din oro..
    Men alla mina 4 graviditeter har gått bra trots dessa "krämpor"

• brokenheart87

tack så hemskt mycket jag vet inte om det e hormoner eller vad känner mig så ledsen jag trodde att jag skulle bli den gladaste person i världen när jag har plussat eller det var jag faktiskt första dagen, men sen kom rädslan att jag vill verkligken inte förlora bebben att jag orkar inte gå igenom mer:"""( men igen tack så hemskt mycket hoppas allt går bra för mig med....

• Majjssan

Förstår att du är orolig.. Ni har ju försökt väldigt länge..
    Men tänk att ni äntligen väntar barn

Vilken vecka är du i??

• brokenheart87

hmm har ingen aning, fick sista mens 16 okt o äl 31 okt och fick stark plus på måndag, vecka 4 kanske???

• C r e d o

Vi försökte intensivt i tre år innan jag till slut blev gravid med hjälp av Pergo, har nu fått tre barn på fyra år tack vare tabletterna. Men någon lycka kände jag inte när jag blev gravid, förutom precis när jag testade plus. Svävade inte på några rosa moln eller så, kände mig deppig redan från vecka 5. Detta är jättevanligt enligt min bm, tror det var 25% som upplever att de blir deppiga i samband med graviditeten, speciellt i början då hormonerna rusar fritt i kroppen och allt är nytt. Hoppas det blir bättre för dig, och att du kan glädja dig åt barnet så småningom. Kram

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • brokenheart87

puff puff nån mer som känner igen smärtan??? känner av den vid livmoder ibland som om den nån drar den från båda håll o ibland som kraftig mens värk.

• Camille28

ts: jag har inte haft ont i ryggen, men kraftig smärta, ungefär som mensvärk. Jag är i vecka 7 och tyckte nog det var värst i vecka 5 (om du plusat tror jag att du är i vecka 5). Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Vi försökte i 1,5 år innan vi lyckades med ivf. Trodde att pluset skulle leda till total lycka, men känner precis som dig en oro över att saker och ting inte ska gå vägen. Jag har inte heller haft mycket till graviditetssympom förutom smärtan om det nu är växtvärk. Men nu har jag ändå börjat känna mig säker på att jag är gravid och att det inte är något mf på gång just nu i alla fall. Jag har inte haft någon blödning och det är ju faktiskt ett tydligt tecken på graviditet. Men däremot är jag inte så säker på att det kommer att leda till ett levande barn. Är så himla rädd för mf. Visst för de flesta går det bra och de säger ju att lyckas man inte första gången, så gårt det ofta bra nästa gång. Men när man fått kämpa så länge för att överhuvudtaget bli gravid känns ju inte det så upplyftande.

• Viggo och pyrets mamma

JAg lider emd er stackare som tvingas leva med denna enormt stora oro, jag upplevde den till viss del själv när jag blev gravid, men allteftersom veckorna gick och man fann sig lite mer i stuationen så tog lyckan och lugnet allt mer över och det hoppas jag att den till slut gör för er också. Appropå mensvärken som du känner så hade jag exakt likadant från v5 och framåt ett par veckor kom lite nu och då men runt v 5 höll det i sig ett par dagar på raken. Jag har inte mått någe illa och har inte varit öm i brösten, dessutom är ingen graviditet den andra lik så enkelt (eller svårt) är det. I v 10 försvann alla mina symptom och då vart jag superorolig men jag ahr pratat en del med min BM och allt jag har känt har varit helt normalt, att jag började må bra igen så tidigt hade nog snarare med det faktum att göra att jag inte mådde så dåligt från början överhuvudtaget att göra och ingenting annat. I vecka 13 gjorde jag ett VUL extra för att lugna mig själv och allt vara bara finfint. I morgon hägrar mitt rutin UL och då är jag i v 17 och väntar som bäst på att börja känna min bebis röra sig därinne. Förösk att njuta om det så bara är 5 sek i taget men förösk för er bebis mår lika bra av de endorfiner som ni skickar ut när ni gläds som den mår mindre bra av det adrenalin som ni skickar ut när ni oroar er. Lycka till och styrkekramar till er alla kämpare!

• Camille28

Tack för stödet. Hoppas och tror att jag nog också kommer att känna mig lugnare. Ska nog också försöka få in ett extra vul bara för att få se att allt är okej.

• brokenheart87

tack så hemskt mycket:)

• brokenheart87

tack så hemskt mycket:)

• Mamma till Cleo och Abbe

Vill även påpeka att trots blödningar behöver det inte vara något felt. Det är, enligt flera läkare jag besökt och bm, lika vanligt om inte vanligare att blöda lite under de första 3 månadern. Speciellt vid sex och annat. Så bli inte orolig även om det kommer lite blod...

Lycka till!

Jag är tydligen gravid i vecka 11?!?!
Svar på tråden gravid mens värk o jätte orolig