Dr Phil
Såg ett program med Dr Phil som handlade om styvmammor. Ganska så intressant faktiskt.
I första fallet så visade det sig att biomamman hade utotsätt accepterat att hennes x hade en annan, men när Dr Phil och hans medarbeteare började gräva under ytan så var hon så sotis på hans nya liv. Det gick så långt att hon anklagade Dr Phils medarbetare för att ljuga. Hon fick ju självklart ge sig.
Varför jag öppnade denna tråd är för att jag verkligen skulle vilja veta ärligt varför ni biomammor har så svårt att acceptera era x's nya liv? Och oss bonusmammor?
Det spelar ingen roll i vilket forum man läser som handlar om oss bonusmammor så får vi massor med skäll av er. Det finns tydligen inget som passar er. Vilket är mycket tråkigt. Och viska bara sitta tyst och ta emot allt.
Ni tycker att vi bonusmammor ska tänka på att när man blir förälskad i en man som har barn så måste vi acceptea att barnen får vi på köpet. Vem har påstått något annat?
Vi är fullt medvetna om det. MEN det som inte inte ingår är ni biomammor till 100%. Jag är fullt medveten att ni är just biomammor men det innebär inte att ni behöver styra och ställa med allt.
Vad jag menar är att när biopappan har barnen så låt han få ta hand om sina barn. Ni behöver inte lägga er i vad som skall göras eller görs då.
Men i grunden så tror jag faktiskt om man nu går tillbaka till Dr Phil's program så handlar det många gånger om ren avundsjuka. Och tyvärr så går det ut över era barn. Men då kanske det inte beror på oss bonusmammor?! Kan det vara så att ni själva påverkar barnen negativt på Pappas nya flickvän eller fru? Jag vet inte men tankarna går dit.
I början när jag träffade min nuvarande man så funkande det kanonbra med hans barn. Allt var toppen. Men mitt lilla helvete började när vi flyttade ihop och förlovade oss. Då ska vi inte tala om när vi gifte oss.
Sen har der bara fortsatt genonm alla år. Men jag vägrar att ge upp mitt äktenskap bara för att en biomamman tycker att jag ska packa och försvinna.
Så vad jag vill säga till er biomammor är: Skärp er. Försöka att inse fakta att livet går vidare. Och livet funkar faktiskt även om nin inte är med era barn 24/7.
Sluta att gnälla på oss bonusmammor. Och framför allt, sluta att dra in barnen. Lämna dom utanför.