• ida25

Katt med "lysande" ögon

Någon som vet vart man kan få tag på en konstgjord katt med reflekterande ögon som man kan sätta vid vägkanten. För att varna trafikanter att det finns levande katter vid gården. Någon som vet vad jag menar?!

Tacksam för svar

• Svar på tråden Katt med "lysande" ögon
  • viseversa

nej men iden är bra kan du inte skaffa en gosekatt och sy fast reflexer på ögonen då?

• Nervous wreck

Såg en såndan i en trädgård när jag och min dotter var påväg till öppna förskolan i torsdags...jag kan knacka på hos dom och fråga om du vill

• ida25

Nervous wreck;Det vore ju jättesnäält av dig!!
    Undrar så var man köper dem. Kanske skulle försöka att googla?

Nån mer som har förslag kanske?

• Lurvenpajsaren

De fungerar ju faktiskt, man hajar ju till när de glittrar i strålkastarljuset.

• spikeygirl
    ida25 skrev 2007-11-16 21:13:03 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag på en konstgjord katt med reflekterande ögon som man kan sätta vid vägkanten. För att varna trafikanter att det finns levande katter vid gården. Någon som vet vad jag menar?!Tacksam för svar
    Är det inte smartare att ha dem som innekatter och bara låta dem gå ute i sele - alternativt bygga en rastgård?
  • ida25

spikey girl; nja, det är nog inget alternativ för två bondkatter som sprungit fritt vid en bondgård hela sitt liv.

• IDA30

Puffar upp då jag fortfarande är på jakt efter en sån här kattGlad Har googlat runt massor men hittar inget. Kan tänka mig katten är gjord i trä eller metall, svart och med lysande reflekterande ögon. Någon som vet vart men kan köpa sådan?!

• Emmis
    IDA30 skrev 2012-11-09 19:55:09 följande:
    Puffar upp då jag fortfarande är på jakt efter en sån här kattGlad Har googlat runt massor men hittar inget. Kan tänka mig katten är gjord i trä eller metall, svart och med lysande reflekterande ögon. Någon som vet vart men kan köpa sådan?!
    Jag är ledsen alltså, men de där kan ha helt motsatt effekt. Finns en utmed en av vägarna som jag passerar ibland. De första gångerna hajar man verkligen till, nästan stannar och smyger förbi för att man tror att det sitter en katt där. Sedan lär man sig att utanför det där huset står en prydnadskatt och "luras" och skiter i det som blänker i vägkanten för "det är ju ändå bara den där prydnaden". Så den dagen den riktiga katten sitter utanför samma hus i vägkanten är jag rädd att man bränner rakt över den utan att ha sänkt farten eller ens tänka på det förrän det är för sent.
Svar på tråden Katt med "lysande" ögon