Är det bara vår familj som ska fira jul med bion??
Jag har läst igenom en hel del trådar angående julfirandet i styvfamiljer och undrar mig över att det inte verkar vara så många som är så pass goda vänner med sin bio, att dom kunde tänka sig fira jul med henne/honom??
Min mans ex fru och deras barn firar jul med oss - och det är alltid jag som bjuder in henne. Maken är helt avklarad med henne och det finns inte ett unds svartsjuka ifrån min sida. Dom skilde ju sig av en anledning...
Våra gemensamma barn skulle heller aldrig ifrågasätta varför hon är med.
Och visst - jag förstår att det kan ligga gammalt groll bakom eller en bio som är mer eller mindre ute efter att förstöra för bonusmamman och därmed har man väl knappast lust att fira jul tillsammans.... men för alla er där det faktiskt funkar mellan bio och bonus - hur gör ni??
Vår biomamma har varit mer eller mindre singel sen dom skilde sig för 10 år sen och har ingen direkt familj som värnar om traditioner - så för mig känns det bara självklart att barnen inte ska behöva veta att deras mamma sitter själv på julafton, utan att dom får ha bägge sina föräldrar där.
Och nej, jag är varken bästa vän med bion eller tycker att hon är speciellt fantastisk men jag försöker att göra julen till ett minne för alla barn - styvbarn som biobarn.
Hoppas att ni alla får en mysig jul - oavsett hur ni väljer att fira den.