• Anonym (Orolig...)

Konstig känsla i höger sida av magen...

Vet inte vad jag ska göra. Har något som stör mig under revbenen och åt höger sida av magen. Det känns som om något liksom fyller upp och är ivägen. Tycker att jag är lite svullen över höger sida och även höger ljumske. Har sökt för det här och dom tog hur mycket prover som helst (blodprover) på lever, njure och allt annat som sitter på insidan. Allt var bra då och det är ca 2 månader sedan. Har bara ont ibland och inte så mycket.Det stör mig när jag sitter, ligger, böjer mig fram och för den delen annars också. Det är en konstig känsla med känselrubbning, kan inte förklara bättre. Någon som har en aning eller vågar sig på en gissning. Måste väl ringa läkaren igen antar jag men jag tycker inte att dom tar mig på allvar.

• Svar på tråden Konstig känsla i höger sida av magen...
  • Alsephine

Ett litet bråck kanske? Jag har liknande obehag, fast på vänster sida. Mindre bråck. Sit-ups fungerar inte, inte heller att raka benen... så kommer sig det kroppsliga förfallet. Nej, skämt åsido, det är ett elände att ha besvär av det här slaget. Slå en signal till doktorn igen och hör om min teori kan ha någon sanningsgrund. Kram och lycka till.

• Anonym

Kanske kan vara en cysta på äggstocken? (vilket är ofarligt, men kan göra ont) Men som du själv skriver så är det svårt att säga, så jag tycker du gör helt rätt som tänker gå till doktorn.  Hoppas de hittar orsaken!

• Anonym (Orolig...)

Ska kolla upp både bråck och cysta men jag trodde att äggstocken låg längre ner. Jag har ju inte så jätteont heller. Bråck har jag inte tänkt på. Ärligt talat så inbillar jag mig mest att det är någon sorts cancer. Det är ju sånt man är rädd för.

• Anonym (Orolig...)

Alsephine, hur kom dom fram till att det var bråck du hade? Är så orolig för undersökningar. Tänker att dom kanske måste in med kamera både uppifrån o nerifrån.

• Alsephine

Det hände sig på en kontroll på medicinmottagningen dit jag hade skickats för att göra en gastro - en undersökning jag tvärvägrar att göra. Hursom, under "yttre" undersökning ploppade bråcket ut framför dr:s ögon när jag reste mig från britsen, och på den vägen är det... Ingen åtgärd, hitintills i varje fall. Har du ringt dr?

• Alsephine

Vänta lite - jag har gjort ett UL!

• Anonym (allergi!!)

hejsan!

jag hade exakt samma problem för ett par år sedan! något som "stack ut" under höger revben och irrterade mig till max i olika ställningar. tillslut hade jag så ont att jag hade svårt att gå, så jag gick till läkaren med mina problem och de tog prover för lever osv, men hittade inget.

efter andra mötet fick jag veta att det var laktosallergi!!

mjälten sitter precis där du beskriver det, och det är mjälten som tar stryk när du dricker mjölk och andra mjölkprodukter! den "sväller" tydligen för att protestera mot laktosen...!

så kolla upp det! och även om du inte får svar av alleri,kan det vara överkänslighet som inte visas på proverna. testa vara utan mjölkprodukter helt i en vecka och se om det finns en skillnad!

känner igen mig till 100% och är rätt övertygad om att du är laktosintollerant!

lycka till! =)

• LoverBambi

jag har likadant till mig sa dom att det va tarmarna!
    hm, dagens läkare kanske man inte ska klaga på men dom kommer m olika diagnoser hela tiden, man måste stå på sejj.

först sa dom att d va ett bråck, sen livmodern, sen blindtarm osv osv...suck

lycka till=)

• Anonym (Orolig...)

Tack för tipsen. Det där med mjölkprodukter ska jag genast prova.
    Lover Bambi, Har du fått svar på vad du har då? Tarmarna nämnde läkaren för mig också eftersom alla prover var bra. Har inte kontaktat läkaren ännu igen, känns så dumt att springa där när ändå ingenting händer.

• braartikel

Har du fått reda på vad orsaken var? Har nämligen exakt samma problem sedan 2 år tillbaka!

• Anonym (Tummy)
    braartikel skrev 2023-10-30 16:08:31 följande:

Har du fått reda på vad orsaken var? Har nämligen exakt samma problem sedan 2 år tillbaka!

Inflammerad tarmficka? 
  • Anonym (Same same)

Hej,
    längesen du skrev men jag har samma besvär.
    fick du någon klarhet?

Svar på tråden Konstig känsla i höger sida av magen...