• OJA77

Bra MVC i Göteborg?

Jag har precis plussat efter över 2 års väntan och även gått igenom ICSI. Jag fick rekommendationen att kontakta en mvc omgående för det är en hel del gravida i Göteborg tydligen. Nu till min fråga: Kan någon rekommendera någon mvc? DÄr jag bor är de inte så bra nämligen...

• Svar på tråden Bra MVC i Göteborg?
  • Lejonelle

Den enda jag känner till om du inte skall gå där du bor är Barnmorskegruppen. Den är privat, men skall vara väldigt bra. Gick inte där själv, men har vänner som gjort det.
    www.barnmorskegruppen.se/

• Lejonelle

Glömde ju säga GRATTIS!!! Läste din presentation och önskar er båda lycka till, eller skall jag kanske säga alla tre

• sesssan

jag gick på bmg, och var väl sådär nöjd.

Mamma till världens goaste unge!!
  • OJA77

Lejonelle: TAck, jag hoppas verkligen nu att lilla skrutten vill stanna hos oss...

• OJA77

sessan: Vad var det som gjorde att du inte tyckte att det var bra där??

• Rubia

Vet inte var du bor, men har hört att MVC Askim ska vara bra. Gick själv på BMG med mina två yngsta barn hos Annika Kenndal och är jättenöjd!

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • OJA77

BMG är privat, kostar varje besök en massa pengar då eller?

• flinx

Kostar inget extra på BMG då de har vårdavtal med regionen. Carlanderska däremot - har nog inte avtal.

• sesssan

bmg är gratis. Nä jag vet inte. Jag och min bm var väl lite olika. men det beror ju inte på bmg.
    Jag trodde man kunde får göra extra ul och så när man gick där om man var orolig men det fick jag inte, inte ens om jag betalade..min lilla rörde sig väldig tlite i magen så det var klart jag vill kolla. Trodde man skulle får det "lilla extra" där, men det fick man inte, var precis som en vanlig mvc

Bm jag hade har slutat nu

Mamma till världens goaste unge!!
  • flinx

Då menar jag nystartade Mama Mia på Carlanderska.

• Xavant

Tror det viktigaste är att man får en barnmorska man trivs med. Man har ju alltid rätt att byta (fast är man som jag tar det emot... :)) om man inte är nöjd.

• Cocco

Jag gick dit jag tillhör vilket är sländan och jag trivs bra där.

• OJA77

flinx: Jag gjorde min IVF/ICSI ¨på Carlanderska och det kostade givetvis...förmodligen kostar det på mamma Mia också då..annars hade det varit trevligt att fortsätta där...

sessan: ok, då förstår jag. Men det var konstigt att de inte tog din oro på allvar...jag hoppas att det gick bra sen?!

• bustjejen

MVC i Munkebäck var bra när jag var gravid

• OJA77

xavant: ja jag vill verkligen hitta nån som har förståelse för vad vi faktiskt har gått igenom också....ingen självklar graviditet. Men jag är också sån som har svårt för att byta...lite av en vanemänniska....

• lillamilla75

Jag gick på mvc på brämaregården (hisingen) och jag tyckte min BM var bra. Jag tror att det inte spelar någon roll vart du går utan det viktiga är om du och din BM går bra ihop, det är det viktigaste tycker jag.

• Eva X

Förstår vad du menar. När man gått igenom en massa behöver man som du säger lite extra förståelse från sin BM. Jag går på MVC Kungshöjd och är jättenöjd! Jag har tidigare haft flera missfall och även ett utomkveds, så att vara gravid (är nu äntligen i vecka 22!) är enormt påfrestande, men min BM stöttar så gott det går. Jag har kommit dit varannan vecka sedan inskrivningen i vecka 11 och har träffat läkaren för VUL vid tre tillfällen.

På Kungshöjd är även läkaren OCH psykologen jättebra!

Svar på tråden Bra MVC i Göteborg?