• Gripen

Livet är lustigt....

Det var länge sedan jag var inne på familjeliv. Under 2006 när jag och min dåvarande man gjorde våra IVF försök så var detta en räddning, både för att få hopp och tröst men också för att få "prata" av sig.
    Vi har en son och sedan fick vi prova länge för att få ett syskon, vi gav upp och testade IVF, tre försök och inget lyckades. Tyvärr var det kanske det som tog död på kärleken så vi separerade under sensommaren i år och jag har då hittat en ny man.
    Och nu mitt i skilsmässan och allt stök så blir jag gravid! Jag har druckit och rökt mer än någonsin i mitt liv och då gör min kropp det som jag kämpat för. Efter alla försök och slit så bara händer det.
    Och nu vet jag inte vad jag ska göra, kan jag behålla det eller inte.
    Men vad jag vill med detta inlägg är att säga till alla som sliter och försöker, häng i!! Livet är lustigt och det händer mirakel varje dag!
    Nu ska jag njuta av detta en stund innan jag måste ta mitt svåra beslut om vad jag ska göra. Men vad som än händer så har detta gjort mig lycklig och hoppfull om livet!

• Svar på tråden Livet är lustigt....
  • AnneSophie

GRATTIS!  Och jag säger grattis för att jag tror att detta är ett sådant där livets tecken till dig...som du ska ta tillvara på. Det är inte alla som får vara med om under faktiskt.
    Lycka till.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • SIN74

Vilka vändningar livet kan ta sig.
    Förlåt min dumma fråga. Är det makens eller nye mannens?

I vilket fall är det ett mirakel. Först gå igenom IVF och så blir det nu av sig själv.
    Hoppas att det inte blir för tufft att fatta beslut nu. Det är ju inte så lätt.
    Ska tänka på dig!!

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
  • Gripen

Det är ingen dum fråga alls........det är den nye mannens,min före detta och jag har varit i sär ett bra tag men inte kommit tillskott med pappren förrän nyligen.
    För jag har nämligen också haft tur att komma ur ett förhållande som bröt ner mig som person och hittat en man som jag älskar och som vill ha mig, just som jag är!

• Lola Jämtland

Allt som sker har en mening.
    Det är jag fullt övertygad om.

Hur du ska välja i detta fallet vet bara du.
    Men jag vet hur jag skulle göra;
    jag skulle välkomna miraklet med öppna armar o njuta av varje sekund!

//Blir det nånsin våran tur.....
  • SIN74

Gick just tillbka och såg att det var nye mannens. Blev ju lite lättare att välja då tycker jag.

Man bör sila mygg och svälja kameler. :)
Svar på tråden Livet är lustigt....