• twinstar

Hjälp - blöjstorlek! Mellan prematur och newborn?

Har en liten tjej som kom lite för tidigt i vecka 34. Vi har kört med Liberos prematurblöjor som funkat bra.

Nu väger hon runt 2700 och prematurblöjorna börjar bli för små och läcker - har provat Liberos Newborn för 2-4 kilo men de är ju GIGANTISKA och passar inte alls.

Finns det något mellanting??

• Svar på tråden Hjälp - blöjstorlek! Mellan prematur och newborn?
  • Kaffekopp

Det finns tyvärr inget mellanting. Men om du tar 2-4-kilos och om man viker ner vid magen så att de slipper sitta under armhålorna och sen har body eller underbyxor på som "smiter åt" nertill så borde de inte läcka! :)

• Bubblan78

Vår dotter är också född i vecka 34 och har Prematur blöjor, men de börjar sitta hårt åt runt magen på henne nu, men Liberos Newborn är alldeles för stora för henne runt benen, även om man har bodys eller byxor på henne. Det är svårt när man står typ mellan två blöj storlekar.

• miniliten

känner precis igen mej i det du skriver...

hade länge prematur på våra småtingar födda i v 30.

sen när dom läcker så blir det libero newborn, pamper newborn ä ännu större tycker jag, men säkert olika på olika barn  kroppsform

men vi fick iaf göra så att vi satte fats blöjan under där man ska sätta fast den igentligen (alltså under motivet) det fäster även där unde, då slipper man glipan i benen, som sen i sin tur gör att det läcker, det ä et enda tipset jag kan ge. hoppa det reder ut sej.

lycka till med eran lilla, våra ä rnu 3 mån gamla o väger runt 4 kg hehe så fort går det =)

• qlurig

jag tycker att huggies newborn är lite mindre än pampers och libero... så de har funkat bra för oss...

• twinstar

Nu ska jag avslöja något pinsamt!!

Det var inte Liberos Newborn jag provat med utan Liberos Mini för 3-6 kilo så det var inte konstigt att de inte provade.

Hade fått ett gratispaket med fem Mini-blöjor och fem Newborn men det såg jag inte utan tog bara en blöja ur paketet! Haha.

Så Newborn funkar precis nu när hon ligger strax under 3 kilo!!

• FoxyLady
    Vad bra att det ordnade sig!
  • Bubblan78

Hihi, ja det är ju lätt att ta fel eftersom det finns en djungel av blöjor

• Maria C S 75

En liten rolig bild på min lille plutt när han använde Libero Newborn
    Inte prematur men tillväxthammad. Smala ben och Libero Newborn var inte lätt Det skedde en och annan olycka Jo han är världens snyggaste idag Flört.

• Bubblan78

Nej men sååå himla söt!!!!

Svar på tråden Hjälp - blöjstorlek! Mellan prematur och newborn?