• In spe

Är det fel att säga ifrån som bonusmamma?

Är det fel av mig som bonusmamma att säga ifrån till biomamman i fråga om hon behandlar min sambo fel och trycker ner , förtalar honom och ljuger om honom överallt ?
    Jag sa ifrån när hon påstod han var en dålig pappa mm ,
    fallet är så att han har en dotter sedan innan och det har fungerat utmärkt MEN med sonen så sätter mamman käppar i hjulet för att förhindra relationen , avskyr mig för jag sätter ner en fot , jag är bara överflödig mm .
    Hon skyllde även att det var mitt fel att hon skulle ha EV.

Jag lägger mig inte i hur hon sköter sonen , men hur hon ljuger om min sambo och vad han gör , jag är den som lever ihop med honom och ser hans sorg över att ha sin son 60 mil ifrån sig.

Så en fråga till biomammor , VAD får man säga till er utan att bli hatad i all evighet?

• Svar på tråden Är det fel att säga ifrån som bonusmamma?
  • TessaS

Nu är jag inte en biomamma, utan bonusmamma precis som du. Tack o lov med en jäkligt BRA biomamma i andra änden.

Jag tror att detta är en fajt som du inte kan vinna åt din sambo, utan han måste vinna själv.

Om förhållandet mellan bioföräldrarna är bra, så öppnar det för större möjligheter för oss bonusföräldrar att ha åsikter "offentligt", men så länge det är infekterat mellan dom så...
    Det bästa vi kan göra är nog att stötta, supporta, ge råd och krama våra partners...

• Powerlina

det är inte fel men det är svårt att acceptera som barn

• In spe

Det är ju det att så fort min sambo tagit upp något med henne så kommer smäll efter smäll.
    Men allt bottnar i avundsjuka mot mig därav att jag säger ifrån.
    Hon smutskastar min sambo med förtal mm över familjeliv samt bloggar.

I min bonusdotters fall så är ja lika delaktig i beslut här hemma, hon frågar mig o jag svarar , hänvisar jag till hennes pappa så kommer han och frågar varför eftersom jag har också ska bestämma.
    Relationen till dottern är superbra, älskar henne så oehört !

Svar på tråden Är det fel att säga ifrån som bonusmamma?