• Martina 3

om mitt barn vill

Hej!
    Mitt barn som är 4 år vill bo heltid hos sin pappa o bonusmamma. Vi har precis börjat med varannan vecka. De väntar smått. Klart att det svider i mammahjärtat men barn kommer först. Tror ni bonusmammor att det kan vara en bra ide? Jag har aldrig träffa bonusmamman och hon verkar inte vilja prata med mig men barnet älskar henne.
    känner mig förvirrad

• Svar på tråden om mitt barn vill
  • korven72

varför har du aldrig träffat bonusmamman?

• Anna 84

men om du känner att du vill träffa människan som ditt barn ska bo med så bjud na på fika vad som helst kan vara en bra i d tror jag för er bådas skull

• Martina 3

"men om du känner att du vill träffa människan som ditt barn ska bo med så bjud na på fika vad som helst kan vara en bra i d tror jag för er bådas skull"

Jag vet inte om det fungerar, inte än iaf.

• Britt Blå

Vill bara börja med: Lyckliga din son!! Som har en mamma som sätter honom först!(har en bonus som vill bo med oss, mamman håller nu bonus gömd...) Jag skulle rekomendera dig att se till att träffa ex:et + bonusmamma och prata om det hela. Kanske ska man öka på med några dagar till för att se hur det går... Hur ni ska lösa "övergången" kommer ni nog på, men alla måste vara med på det. Tänk också på att allt inte måste vara ristat i sten. Man kan faktiskat ändra dagar utan att barnet går under, om man gör det planerat. Se till att ni alltid har en öppen dialog! Det är a och o för att få boendet att fungera. Vill du ha tips eller undrar något, vill lätta hjärtat så är det bara att inboxa mig.
    Lycka till!

Svar på tråden om mitt barn vill