Alltså, ursäkta... Men blir man sambo med nån som har barn, då blir man ju en familj... Bonus, styv.... ja, kalla det vad ni vill.... Men då har man barn.
Jag tycker resonemanget i många trådar är så sorgligt... "varför ska JAG behöva göra nåt - det är ju HANS barn!"
FLYTTA INTE IHOP MED NÅN SOM HAR BARN om ni inte vill bli en familj!!! Oavsett om det gäller pengar eller annat...
Jag är så oerhört tacksam för alla personer i min sons liv... Jag och min man, hans pappa o hans fru... Här är det ingen som tjafsar. Sonen är vårt barn! Allihopas!!! Ja... Vi överdriver inte... Jag och pappan har ju förstås yttersta ansvaret, men vi är alla familj.
OT.... Försöker komma tillbaka till ämnet nu....
Barnomsorgsavgiften baseras på inkomst. En inkomst om man är ensam, två om man är två... Svårare än så är det inte. Sambo, gift spelar ingen roll...
Och "rippa min sambo på pengar" gör jag inte - är iofs gifta nu, men... - naturligtvis är barnomsorgen en räkning vi betalar gemensamt - det är ju vår son! Bio, bonus...bla bla bla....
Fy, vad jag tycker synd om vissa barn som har sina biologiska föräldrar på olika ställen - syftar naturligtvis inte på nån speciell just nu.... När det ska göras skillnad på bio o bonus. Dom stackars barnen är ju inte helt och fullt delar i nån av familjerna i så fall! Det måste kännas....