Liten detalj: Är jag gravid med ett eller TRE barn..?
Glömde en sak. En liten detalj i sammanhanget är att här i Thailand återför de regelmässigt TRE (3) embryon vid varje ET eller FET!!! De säger att de gör så för att de inte har samma kapacitet att bedöma embryokvalitet som vi har i Norden, så generellt är kvaliteten lägre och det behövs fler embryon för att man ska bli gravid. Hmm... Efter (som jag berättat) gjort en hel massa försök senaste 1.5 åren, har jag (mer än min man..) accepterat idén om 3 embryon.
Fast nu, nu har jag ju testat positivt! Och drömmer om trillingar... Om ni sett Shrek 3 (lilla dotterns favorit), så minns ni scenen när Shrek drömmer en mardröm om massor av Ogur-bebisar som översvämmar huset. Lite så känns det. Jag VET att sannolikheten för att det ska bli trillingar är extremt liten (läkaren säger att sannolikheten för tvillingar är 11%, trillingar har de inte ens siffror på, för det händer i princip inte).
Mest är jag orolig för barnens säkerhet, skulle tre barn överleva en graviditet? En förlossning? Skulle de bli alldeles för tidigt födda och med stora vattniga förtidigt-född-ögon gå genom livet med en massa men (ADHD etc)? Jag VET att jag låter hemsk och säkert inte politiskt korrekt, men jag - och nog alla andra också - VILL få perfekta, friska barn, jag VILL inte att mina barn ska få lida och ha det svårare än andra. Ni tycker säkert att vad-glad-att-du-är-gravid-och-du-ska-vara-glad-för-det-barn-du-får-och-alla-är-lika-mycket-värda, och det är helt sant, för mig själv. Men jag vill att BARNET/BARNEN ska få det så bra som möjligt. Det är ju bara det.