• Moggan

Efter fem år och tre IVF är jag nu gravid på "egen" hand??

Det här är sånt som man inte trodde var möjligt. Vi har genomgått en insemination och tre IVF-behandlingar. För ett år sedan gav vi upp planerna på att bli gravida då läkarna gav oss under 10% chans att lyckas med en IVF, samt gav oss en chans på miljonen att bli gravida på egen hand. Nu sitter jag här med ett plus på stickan. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant! Jag kan knappt tillåta mig att bli lycklig över det eftersom jag innerst inne tror att nån snart kommer och snuvar mig på den lyckan. Det känns märkligt att man äntligen ska få det vi kämpat så hårt för!

Ge inte upp, det kan alltså fungera oavsett vad alla doktorer säger!

Många kramar!

• Svar på tråden Efter fem år och tre IVF är jag nu gravid på "egen" hand??
  • mysan1981

vilken solskens historia de blev till slut! grattis och lycka till nu!!!

• Namnam

Grattis!
    Människokroppen kan verkligen vara ett mysterium, specielt när det gäller graviditet.
    All lycka till er!

• nibban

Ett stort Grattis!!

Lycka till!!!

• Klossen

Hej!

Vad underbart! Jättestort grattis till er!

Får man fråga varför läkarna gav er så låga chanser?
    Vad baserade de en sådan "prognos" på?
    Anledningen till att jag frågar är att vi också fått
    dåliga odds av vår läkare och jag förstår inte riktigt varför.

MVH,
    Klossen

• Moggan

Med relation till tidigare äggproduktion, svar på stimulering, värden från blodprov, och det faktum att vi har fått köra ICSI varje gång för att ens få en befruktning så gjorde de den bedömningen.

Men jag kan tänka mig att de baserar den på ganska mycket olika parametrar och en och annan mer eller mindre kvalificerad gissning...

• Bliglin

Bamsegrattis! "Plötsligt händer det..." Minsann!

• Klossen

Tack så mycket för ditt svar och grattis än en gång!!

Moggan skrev 2007-11-29 14:47:25 följande:
    Med relation till tidigare äggproduktion, svar på stimulering, värden från blodprov, och det faktum att vi har fått köra ICSI varje gång för att ens få en befruktning så gjorde de den bedömningen.Men jag kan tänka mig att de baserar den på ganska mycket olika parametrar och en och annan mer eller mindre kvalificerad gissning...
  • Winnie
    Vilken solskenshistoria! Stort GRATTIS !!!
  • Pimpinellan

Jättegrattis!!!
    Inte första gången ett sånt här mirakel händer.Vet en annan tjej som var totalt utdömd om att nånsin få barn på egen hand,men efter sex års försök så är hon nu gravid i v.35.Man kan aldrig säga att det är helt kört tydligen!Passa på och njut och sköt om dig!

• Caramellis

Å va härligt! Det är sånt här man vill höra ju! Lycka till i fortsättningen!!!

• Zia

Hej och grattis Moggan!
    Jag har också fått vara med om sånt som bara brukar hända andra! Efter att ha försökt få till syskon så visade det sig att jag har dåligt med ägg, höga fsh-värden osv. så min läkare rekommenderade att jag skulle försöka med äggdonation eftersom det var den 'enda rimliga chansen' för mig att få barn igen (förutom adoption). Så vi gjorde ett försök med ÄD som inte lyckades, och ett avbrutet försök då det inte var någon idé att ta emot äggen pga att slemhinnan inte vuxit tillräckligt. En månad senare fick jag ingen mens och testade positivt. Igår var jag på VUL och fick se det pickande hjärtat! Helt underbart! Är nu i v 7+0.
    Läkaren som gjorde VUL på mig hade studerat högt fsh och han sa att i en studie på 70 kvinnor med liknande värden som jag så var det 1 på 70 kvinnor som hade blivit gravid. Det innebär alltså en chans på mindre än 1,5%! Nu får vi hålla tummarna att det håller sig hela vägen!
    Kram Zia

• lillfia

Vilken solskenshistoria. Du ska se att allt kommer att gå jättebra så bara njut

• Livia2

Tack för era underbara historier, det ger så mycket hopp!!
    kram!!

Svar på tråden Efter fem år och tre IVF är jag nu gravid på "egen" hand??