• Memories86

Nån mer som är bonuspappa? Hur trivs ni med det?

Nån mer som är bonuspappa och runt 21 år?

Vad tycker ni om att vara bonuspappa?
    Hur går det med barnet/ barnen?

Själv lagar jag mat åt min styvdotter, ger henne mat, byter blöja, lämnar och hämtar på dagis, duschar henne, klär henne, promenerar med henne varje dag, lägger henne för natten... Finns säkert mycket mer.. Jag trivs väldigt bra med det

Jennifer
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-30 21:43:03:
    bonusföräldrar? finns ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-01 14:29:41:
    behöver inte bara vara bonuspappor, kan även vara bonusmammor som kan skriva om ni vill..
  • Svar på tråden Nån mer som är bonuspappa? Hur trivs ni med det?
  • Memories86

13 har klickat men ingen vågar skriva nåt

• Memories86

nå?

• Memories86

puffar igen

• Destined star

har en sambo som är bonus pappa för min son när son kommer ner...
    Han tycker nog de e rätt ok.. de spelar spel o såna grejor...

• vkx

Är extrapappa åt en kille och trivs förträffligt med det. Ännu mer sedan hustrun och jag fick barn själva också. Han är enligt mitt tycke världens bästa storebror

• beEMbe

JAg vet inte så många bonuspappor, men jag är bonusmamma och det är toppen! JAg blev det när jag var 22 år

• Memories86
    vkx skrev 2007-12-01 20:48:17 följande:
    Är extrapappa åt en kille och trivs förträffligt med det. Ännu mer sedan hustrun och jag fick barn själva också. Han är enligt mitt tycke världens bästa storebror
    Va kul, hur gamla e ert och hennes barn då?
    Jo det är klart han är det, de är ju syskon

hur gammal är du och hustrun och hur gammla var ni när ni träffades?

MVH Robin
  • Memories86
    beEMbe skrev 2007-12-02 10:13:22 följande:
    JAg vet inte så många bonuspappor, men jag är bonusmamma och det är toppen! JAg blev det när jag var 22 år
    okej vad kul. Jag är 21 och har en bonusdotter som är 15 månader.
    Hur gammla/gammal är bonusbarnet/barnen för dig då?

MVH Robin
  • tims place

Tja. Är bonus pappa åt två äldre barn. Och kan säga att det är rätt svårt att få en bra balans på vardagslivet. Det ena barnet bor hos hos ständigt och det andra barnet bor hemma hos pappa växelvis. Kan det finns lite olika regler mellan hemmen. Ibland kan jag få en känsla att man tar över helt och hållet när det gäller regler. Att man är någon ordnings polis som står över och vakar dom. Ibland känns det som man inte kan göra något alls. Men dom gyllene stunderna är värd allt. Det ska läggas till att mina två bonus barn är 10 och 13. Sen samtidigt så har jag blivit pappa på riktigt. Och det är också känsligt. Det kommer ju bli två olika uppfostran. Och har inte en aning hur mitt riktiga barn och bonus barn kommer att reagera.

//alex

• mHalmstadsmamma

Min man är bonuspappa till mina barn. Det funkar kanon han tar precis lika stort ansvar som jag för barnen. Barnen älskar honom och han dem. Han var lite orolig för hur han skulle behandla dem när vår gemensamma son föddes i sommras..men det behövde han inte vara för han gjorde/gör ingen skillnad på barnen.

De stora barnen en pojke och en flicka slåss omlillebror

Så här är bara idel lycka var det gäller bonusföräldrarskapet Och det vet jag eftersom jag ofta pratar med min man om hur han känner för de stora och vad han skulle göra i vissa situationer (läser mycket hemskt här på familjeliv om folk som hatar sina bonusar).

Han älskar mina barn som sina och ser dem som sina barn

• AnnaSa28

Min man är bonus pappa till vår äldsta tjej, vi träffades när hon var 17 månader och hon säger pappa till honom idag. Jag och min man separerade en period för ett par år sen och då hade han största tjejen varannan vecka samtidigt som dom andra, han gör ingen skillnad på barnen och säger alltid till folk att han har tre barn.
    Pappa förtjänar man att bli, inte bara donerar sperma

• trasselsudd

Jag är 23 år och bonusmamma.
    Trivs med det.
    Men vi har bara bonusdottern varannan helg vilket känns lite trist för oss.

• trasselsudd

hehe.. jag är 24 år. Glömde bort min ålder.

• vkx

Vårt gemensama barn är 11 månader och hennes son är 9 år. Själv är jag 33 och hustrun 35. Vi blev tillsammans för 4 år sedan.

Memories86 skrev 2007-12-03 18:14:00 följande:
    Va kul, hur gamla e ert och hennes barn då?Jo det är klart han är det, de är ju syskon hur gammal är du och hustrun och hur gammla var ni när ni träffades?MVH Robin
  • MizzTez
    Memories86 skrev 2007-11-30 19:27:48 följande:
    Nån mer som är bonuspappa och runt 21 år?Vad tycker ni om att vara bonuspappa?Hur går det med barnet/ barnen?Själv lagar jag mat åt min styvdotter, ger henne mat, byter blöja, lämnar och hämtar på dagis, duschar henne, klär henne, promenerar med henne varje dag, lägger henne för natten... Finns säkert mycket mer.. Jag trivs väldigt bra med det
    Ska bara säga att du gör ett toppenjobb som bonuspappa när du ställer upp som du gör!!
    Jag har själv en kille som verkligen ställer upp för mig och min dotter! Som idag när jag är sjuk så tog han över direkt när han kom från jobbet och sedan åkte de iväg i två timmar så min dotter fick lite frisk luft och jag fick vila. Det betyder så ortoligt mycket för mig när han gör så och det är sånna här dagar som jag förstår varför jag älskar han så mycket!

I början var min kille jättenervös för hur han skulle fixa det här, men jag sa åt han att han behöver inte engagera sig om han inte vill och att min dotter är mitt ansvar.
    Men han har gjort ett toppenjobb och min dotter älskar han!!

En stor bukett med rosor ska du ha, för ett toppenjobb som inte är det lättaste i världen!
Svar på tråden Nån mer som är bonuspappa? Hur trivs ni med det?