• Teschty

Vad gör man ang en hopplös biomamma???

Jag har en bonus på 3 1/2 år. Vi har honom varannan vecka och jag vet inte vad vi ska göra åt själva "biomamma" situationen, det blir mer o mer ohållbart.

Bytet sker genom dagis på måndagar, varje måndag vi hämtar honom efter hennes vecka e dagispersonalen så trötta på honom o nästan otrevliga mot oss för att han e så jobbig. Han e hypad till max med massa spiderman, x-man, batman o all skit hon låter honom kolla på. Visst finns det normala förhållande där barn säkert kan kolla på det, men inte han. Han bli helt vild o galen o ska slåss o klättra, han byter liksom ansikte. Dagispersonalen vill att vi ska prata men bion, vi har försökt men det går inte, hon matar på med allt sånt iaf.

Likaså e han alltid skitig och luktar jätteilla när han kommer från henne. Han luktar rök, urin, har alltid intorkad bajs i rumpan. Skitiga trasiga kläder... Jag har köpt nytt nästan varje vecka nu för vi kan inte lämna honom i det skicket måndagen efter, vi nyter alltid på honom direkt då vi hämtat honom från dagis. Han får duscha o på med våra kläder. Hennes kläder tvättar jag alltid sen lämnas han i dom måndagen efter. Nu har hon satt i system i att lämna honom i så dåligt skick som möjligt för hon vet att vi köper nytt. Förra gången tex, då va det minusgrader ute o han hade trasiga jeans, för små tygskor, inga underkläder, ingen halsduk/vantar en för liten mössa som inte gick att dra ner för öronen, och en trasig vårjacka som inte gick o knäppa. Hur kan man låta sitt barn gå så??? Jag köpte då en vinterjacka o mössa, nya byxor o vinterskor.
    Igår när jag såg dom på stan hade han lik förbannat den lilla trasiga vårjackan o den lilla mössan, en av hennes kompisar berättar då att hon sålt grejerna vi skickade honom i sist till henne. Fatta vad irriterande!!! Nu när vi hämtade honom på dagis idag har han samma gamla grejer på sig. Vad gör vi på måndag nu? Vi kan ju inte låta honom gå till dagis så o frysa. Men vi kan ju inte hela tiden förse henne men nya saker som hon säljer... Vad gör vi???? Snälla hjälp. Detta e bara en piss i nilen av alla saker hon håller på med. Jag e så trött på att hon inte tar hand om honom ordentligt.

Alla frågar om jag e rädd för förlossningen, herregud jag kan inte ens fatta att jag e gravid....
  • Svar på tråden Vad gör man ang en hopplös biomamma???
  • Morticia

Koppla in sociala myndigheter. Inget barn ska gå omkring med avföring på sig.

För bjud sär skrivning
  • Morticia

och, ja dagis måste anmäla, varför har de inte gjort det?
    Jobbig situation, i sådana här fall är det förbaskat jobbigt att vara styvförälder!

För bjud sär skrivning
  • Fbkare

jag tycker det är konstigt att inte personalen på förskolan tar kontakt med biomamman och förklarar klädsituationen. Om hon inte lyssnar då, så är personalen skyldig att anmäla till soc om att missföhållanden...

• BossOrange

- Kontakta Soc.
    - Köp varma kläder till barnet - men köp begagnat som kanske är lite "fulare" och lite slitna men likväl varma - så kan mamman inte sälja dem vidare.

Huvudsaken är ju att barnet är varmt - inte snygg. (Begagnat kan du hitta för en billig peng på tex Tradera)

• iac87

Fy så hemskt.. vill inte alla mammor att sina barn ska ha de bra?? känner igen senariot med min styvdotter. nu tilljul kom hon upp i alldeles för små täckbyxor och täckjacka och eftersom att vi har det ganska kallt här uppe så måste man kunna ta på sig en extra tröja under och det kan jag tala om att de fick man inte.
    så vi var in till stan och köpte nya kläder och skor så det återstår ju nu o se om hon kommer upp i dom kläderna nästa gång eller om hon har på sig dom gamla igen...

hoppas att allt löser sig!
    kram

• anewun

Fy vad hemskt. Vilken tur att killen har er! Be dagis om hjälp till en anmälan. Det är ju så att dom måste anmäla om dom misstänker missförhållanden.

• Powder

Fy, så hemskt alltså.
    Jag har själv en 3 åring hemma & blir upprörd och ledsen när jag läser om en mamma som gör så mot sitt barn.

Visst, hon kanske är en bra mamma på ett vis - men att låta barnen gå i trasiga & för små kläder, och förmodligen inte duscha sitt barn, det är ju förjäkligt.

Vi kör samma system - byte på måndagar.
    Varje gång pappan lämnar till mig så badar han sonen, klipper naglar & donar, just så jag ska slippa göra det det första jag gör när jag hämtar honom på dagis måndag morgon.

Samma sak gör jag när jag ska lämna honom till pappan.

• lilllinda

Fy alltså! Jag hade inte under några omständigheter lämnat barnet till henne!! Att inte dagis pratar med henne!? De borde ju se skillnaden när han är hos er o henne! Stackars barn undrar om han får mat osv när han är där... Anmäl o låt honom inte bo där förrän det är bra!

• cajsasmamma

Fyyy F-n.. mår ju illa av sånt... Jag tycker att ni ska göra en soc. anmälan och att dagispersonalen gör detsamma

• Antigone

Finns väl ingen tvekan i hur ni bör agera.
    Har pappan gemensam vårdnad är det bara att strunta i att lämna ut honom, rina socialen och begära att dagispersonalen står för en egen anmälan.

• Morticia

Tänk på att socialen tar ditt namn så fort du säger det. Oavsett om du säger att du vill göra anmälan eller inte. Anser de att anmälan ska gå ut, så gör de en vad du än tycker om det.
    Vill du vara anonym, så presentera dig inte!

För bjud sär skrivning
  • Tezz72

Men om du anmäler anonymt så tas det inte på lika stort allvar som att anmäla med sitt namn. Jag vet.

• Kami74

TS: Har något ändrats? Har du fått hjälp eller har du helt enkelt fixat det på egen hand? Har det blivit bättre?

Svar på tråden Vad gör man ang en hopplös biomamma???