• Tina426

Snälla ngn - Feber 1ggr i veckan--är detta verkligen normalt?

Hejsan!
    Tror att jag blir tokig!! Behöver eran hjälp!!

Min son är 1 1/2 år gammal och har förkylningsastma.
    Nu till saken:

Han har feber minst 1 gång i veckan mellan 38 - 39 grader!
    Ibland så har han det bara över en dag men ibland så blir det 2 dagar!

Ingen direkt förkylning i samband med febern, men jag har han hemma från dagis!

Har berättat detta både för bvc och för doktorn men de säger att allt e som det ska! Vi har haft detta problem i 2 månader nu!

Är det verkligen så?? Ngn som känner till detta?
    Kännner mig orolig!

• Svar på tråden Snälla ngn - Feber 1ggr i veckan--är detta verkligen normalt?
  • pattisza

Min dotter får också febertoppar 1 dag utan symptom ibland. Inte så ofta men några gånger/år.

• Tina426

Men detta är varje vecka och ingen hög feber, det är sällan som han har över 39 grader!

• pattisza

Upp till 38,3 räknas inte som feber om barnet inte är påverkat av det. Små barns tempratur kan höjas tillfälligt av olika orsaker upp till 38,3 sa läkaren till mig i alla fall.

• Tina426

men om man tar direkt på morgonen å tempen står på 38.5 då borde väl det vara feber?

• D med N och A

Oj, jag hade också varit orolig. Tyvärr vet jag inte om det är "normalt" eller ej, men ingen av mina tre har haft så. Fast barn är ju olika. Jag hade nog litat på läkaren om det är en "riktig" barnläkare och inte bara vilken som helst på VC typ. Hoppas det inte är någon fara.

• D med N och A

Jo, allt över 38 är feber för mig iaf.

• Tina426

Jag har nämt det för barnläkaren men han fick man knappt ett svar från så jag tog upp det med bvc och de brydde sig knappt!!

Som idag - full fart jätte pigg - sen ikväll feber 38.4 kan slå mig i backen på att han har samma grader imorgon när han kliver upp å sen dan därpå frisk!

Så ser det ut för oss, och allt e bra!! Konstigt va??

• D med N och A

Ja, det låter väldigt konstigt. Och jobbigt.

• Emmoo

Jag har samma problem som du, vi är innen på 4:e veckan med feber. Han är frisk några dagar emellan och sedan 1-2 dagar med feber. Min son är snart 4 år. Jag har oxå pratat med vården men de tycker inte att det är ngt konstigt. Det är så många olika virus som går nu och de muterar o så. Min son kan va feberfri på morgonen och under dagen stiger den, det tyder på virus säger de Denna veckan har jag honom henna trots att han är feberfri för att se om det hjälper, hans imunförsvar kanske hinner återhämta sig lite. Det känns jättejobbigt,och visst blir man orolig.

Svar på tråden Snälla ngn - Feber 1ggr i veckan--är detta verkligen normalt?