• Snowstorm

Visum till Oz, hjälp ang. letters o foton tack!!!

Jag o min australiensiske sambo ska nu börja fylla i alla ansökningshandlingar etc till mitt permanenta visum. Man ska ju bifoga brev/intyg från vänner ex att förhållande är seriöst och så.

EXAKT VAD ska breven/intygen innehålla??

och HUR LÅNGA har era brev/intyg varit?

HUR MÅNGA har ni bifogat ansökningen?

Har ni bifogat många foton på dig o din sambo?? Hur många?

Ni får gärna komma med andra tips på vad som kan vara viktigt att tänka på innan vi skickar in ansökningen!

Tacksam för all hjälp vi kan få Tack på förhand!

• Svar på tråden Visum till Oz, hjälp ang. letters o foton tack!!!
  • Londonvibes

Jag haller oxa pa med visa ansokan till Oz. Har du inte last Partner Migration booklet? Dar star det precis vad det ar de fragar efter. De har harda krav pa antalet referenser, bilder etc.
    Har ar en lank till guidelines: www.immi.gov.au/allforms/booklets/1127.pdf

Lycka till! Roligare har man ju haft det an att soka visum till australien....complete nightmare!!

• Londonvibes

En sak som ar bra att ha ar ett gemensamt konto. Det gillar de starkt nar det kommer till visa ansokan. I Australien ser de tydligen ett seriost forhallande = delad ekonomi.

• Snowstorm

Tack ska kolla där Ja det är verkligen sååå mkt som ska fixas! Lycka till du med! Vi hörs kanske igen

• fairyfloss

Jag vill också tipsa om delad ekonomi! Tror det i mit fall var det som gjorde det. Vi fick skaffa ett delat konto och sen skicka in att vi hade ett, för vi hade inte tillräckligt med bevis på att vi var seriösa FASTÄN vi var gifta! Fy fan jag vill aldrig göra om det där. När det gäller referenser hade vi bara två, hans pappa och hans brors flickvän (som vi bodde med då) och det räckte. De skrev inte så mycket, bara att de ansåg att vårt förhållande var seriöst och skulle hålla. Men det är viktigt att de får med det, just att de anser att det är ett seriöst och fortskridande förhållande. Det var bara några rader egentligen. Mitt eget personliga brev var en A4 och makens var 2/3 av en A4. Mitt tips är väl att göra det personligt, och inte skriva det som att det är en CV. Beskriv era känslor osv, allt ni gjort ihop, exakt hur ni träffades, när ni blev ett par, viktiga milstolpar.

Svar på tråden Visum till Oz, hjälp ang. letters o foton tack!!!