Namn till Arabiskt barn?
Hej Hej !
Jag undrar om ni vet några fina arabiska namn?
Killen min kommer från Libanon, vore jätte roligt om någon vet några fina namn därifrån?
Vi ska inte ha barn än, jag spekulerar bara !
Hej Hej !
Jag undrar om ni vet några fina arabiska namn?
Killen min kommer från Libanon, vore jätte roligt om någon vet några fina namn därifrån?
Vi ska inte ha barn än, jag spekulerar bara !
Flickor: (Ovanligare namn)
Ibtisam
Belqis
Noheila
Oumaima
Juhayna
Kan massor men dom vill ju inte trilla ner nu....
å gud vilka vackra namn!
Zekeriya
Zeliha
Dilara
Elanur
Aleyna
Jag får min flicka om 3 månader, och hon ska heta Naima :) (Välsignelse är betydelsen) Både vackert och meningsfullt för mig. Hennes pappa är palestinier och muslim. Namnet är islamskt, men jag hade valt det även om islam inte hade haft med saken å göra. Det e verkligen vackert och ovanligt :) Börjar dock bli lite vanligare men ja :P
Här är ett par som jag känner till som är fina
Flickor
Isla/Izla
Esra
Elsa
Bahira
Solei
Samira
Nabila
Ferida/Feride
Scharlott
Fatima
Sali
Saline/Sahline
Pojkar
Alla bibliska namn är vanliga i arabländer,Abraham,Isak,Josef,Jakob mf..
Israel
Ismael
Nataniel
Andrias
Dahno/Denho
Dani/Daniel
Akido
Wisam
Jaser
Mina favvisar (mannen är muslim och från Palestina)
pojke
Adam
Adel
Adnan
Hosni
Omar
Bilal
Ibrahim
Nidal
flicka
Hanan (min dotter)
Hanina
Aisha
Rania
Nadine
Nour
Jag gillar tjejnamamnen , Nadine , Fatima , Naima... pojknamn vet jag inte ännu Dani va rätt fint
Till flicka
Luisa
Anissa
Yasmine
Alissa
Pojke
Elias
Isac
Hakim
Lilith
Nadia
Safiya
Isra
Aslan
Miraj
Ibrahim
Salim
Tjejnamn jag gillar: Nour, Darine, Shirin, Hanna, Aya, Nabila, Nejla, Aida, Zainab, Sara, Delal
Killnamn jag gillar: Fakhri, Elias, Hamoudi, Yahya, Yacoub/Jacob, Mahmoud, Isak, Mansour, Salam
Jag älskar hur tex. Fakhri och Mahmoud uttalas på arabiska men jag hade nog (innan jag döpte mitt barn till det) tänkt på många här i Sverige kan ha svårt att uttala dem, Fakhri blir ofta Fackri och Mahmoud blir Mamud och det kanske inte är så kul i längden.
Våran dotter heter SAMIRA, 2010 var det 25 flickor som fick det namnet i Sverige.
Vackra arabiska namn kryllar det av !!
Pojknamn gillar jag Saïd.
Flicknamn Aïsha.
Jag tror Samira är arabiskt och det gillar jag.
Jag har en Selma (hennes pappa är algerier och muslim) själv gillar jag mest såna arabiska namn som är "svenska" ochså
Typ Sara, Sonia, Lina, Mina, Adam, Isak, Noa
Visste inte att Sally var ett arabiskt namn oxå, det skulle va perfekt om man hade turen att få ett till flickebarn
Hur tänker ni egentligen, ni vackra, stolta, svenska flickor som ger er i kast med arabiska killar? Har ni läst dagstidningarna de senaste 30 åren? Västerländska kvinnor som föder barn med mellanösterns män riskerar att förlora barnen vid minsta missnöje från mannens sida. UD översvämmas av naiva svenska kvinnor som levt ett tag med en arabisk man, och som vågat protestera när han velat ta en hustru eller två till. Då blir hon bortkastad och mannen, enligt arabisk sed, svensk medborgare eller inte, tar med sig barnen till sitt medeltidsland och förkastar kvinnan!
Denna tråden är nog uttryck för det mest idiotiska och naiva (googla på de svåra orden), jag någonsin träffat på.
Det här var verkligen jättefina namn! Tack så mkt!