• LillaJossan

17 år & blivande mamma

Hej!
    Jag är 17 år & är i 14:e veckan (Idag är de 5/12-07). Jag har en underbar pojkvän på 19 år, blir snart sambos. Han är lika bebis sjuk som jag! Allt är jätte bra, förutom att jag känner mig så ensam i de här. Skulle vilja ha någon att prata med, som är i samma sits som jag. Blivande mamma som gravid, skulle vara jätte kul med ett svar åtminstone :)
    Nu när jag är såhär ung, är de fel att vara lycklig över att jag är gravid? Har fått så mycket fördommar... Men allt känns helt rätt & underbart!
    Kram på er :)

• Svar på tråden 17 år & blivande mamma
  • Mamma S

Inte fel att vara lycklig!!! Njut av graviditet och såsmåningom bebis, och skit i alla fördomar!

Grattis och lycka till! =))

• Casssie

Absolut inget fel med att vara lycklig över det!!
    Jag är 17år och har en son på 17 månader!

• Lorina

Jag var 18½ när jag fick mitt första barn en grabb som i mars blir 15 år!! Har idag 4 barn, visst var det kämpigt i början men inget jag ångrar. Idag kan jag ge mina barn vad jag vill och det känns bra.

Håller tummarna för er och tror nog allt kommer bli bra!!

• mamem

jag är 18, idag! ska få vilkne dag som helst !

• Krillans

Jag vet ett par som fick sitt först barn när hon var 17 och han 22. Mångar sa t ex, "Detta fungerar aldrig. Ingen av dom har jobb och ingen av dom har föräldrar som dom kan få så mycket pengar av. Det blir säkert snart slut mellan dom". Nu, 12 år senare, har dom 3 barn, är högskoleutbildade, har bra jobb, villa och Volvo V70 Kombi!

• Canberra

Tja det var ju ett konstruktivt inlagg Fjallmannen. Jag hoppas att du skamtar for ingen lakare skulle saga sa till en gravid kvinna.

• Martinis

Ååh, grattis! Minns hur de var när man fick de positiva, men lite chockande grav-beskedet! Då var jag bara 15 år, Wilma kom när jag hade blivit 16½, de bästa som hänt mig! Jag struntade i om folk överhuvudet pratade skit om mig å min dåvarande sambo, JAG kände att vi klarade de, å JAG kände att vi både tog hand om vårt barn å var dom bästa föräldrarna hon kunde få, trots att vi inte kunde köpa henne allt vi ville, så kunde vi ändå ge henne all den kärlek hon förtjänade å fortfarande förtjänar! Så glad för eran skull!

• Åttan

Jag tror på högsta nivå att Fjällmannen skämtar eller är här för att mucka gräl!

• Canberra
    Åttan skrev 2008-02-29 04:58:49 följande:
    Jag tror på högsta nivå att Fjällmannen skämtar eller är här för att mucka gräl!
    Jag hoppas verkligen det. Fysiologiskt sett ar de ovre tonaren den basta tiden for att fa barn tydligen, unga mammor har ofta lattare fodslar och kroppen kommer igen mycket lattare an oss gamla nuckor... ;) (ar 36 sjalv, lastgammal...). Det har ju i alla tider varit normen for kvinnor att fa barn unga, det ar ju bara senaste 30 aren som det blivit vanligt for forstfoderskor att vara over 30 ar. En lakare borde ha tillrackligt med erfarenhet for att veta detta.

Lycka till TS - ni har alla forutsattningar for att det ska ga bra for er. :)
  • Martinis

Var de kanske inte lite "kroppsligt" meningen att man förut fick barn tidigt åxå? Alla hormoner har just börjat sprudla, å i vissa fall behövde man bara titta på någon av de motsatta könet för att bli gravid. Känns ju märkligt att man ska försöka stoppa kroppens naturliga påfund.. Borde man inte kommit i puberteten senare isåfall?

• Canberra

Jo precis, fertiliteten sjunker ju nar man blir aldre ocksa.

• Twinkiie

Vi e ganska många.. Kolla underrubriken "Ung förälder" där finns vi gravida med :D

Svar på tråden 17 år & blivande mamma