• Krinlan

Vill ha barn!

Jag fattar inte,jag och min sambo har försökt nu i 2år snart och det har inte inte hänt nått än.
    Vi igång med en utredning nu men jag orkar inte med alla sjukhus och alla prover som ska göras. Varför kan det inte gå den naturliga vägen, vad har jag gjort för fel?
    Jag har ägglossning som jag ska för det har vi redan kollat, så nu ska vi kolla min sambo om hans "Män" simmar som dom ska.

Är det någon som har några råd på vad man kan göra som kan öka chanserna på graviditet?
    Eller tips på vad som helst, är desperat!

/en förvirrad icke mamma!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 00:38:55:
    Säg inte att jag blir van sjukhus, jag har varit där i många år så jag vet hur det är!
    Och säg inte att jag ska ligga upp och ner m.m vi har provat allt.

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 17:03:24:
    Är det någon som vet om man får första Provrörsbefrukningen gratis?
    jag har hört det, men är inte säker.
    Eller är det någon som vet hur mycket det kostar?

• Svar på tråden Vill ha barn!
  • Krinlan

Tack för ala tips jag får, men jag säger som "Nibban", jag vill ju ha barn med den jag älskar inte med någon annan.
    Vist det kan mycket möjligt vara så att vi inte passar ihop men jag har inte så stro lust att tänka på det just nu, det räker med det andra först.

Men desto mer tips/råd jag får så värmer det, och att veta att det finns flera som har problem så man kan prata om det :)

Tack så hemstk mycket.

• EttElaktTroll

Åååh nej va jobbigt :(

Vad kan man säga... Ingenting.. Men låt oss nu säga att dom inte hittar minsta lilla problem hos er.. Har ni provat några knep alls? Vart ligger du i cykeln nu?

Den som inte åker vilse får inte se mycket :p
  • Krinlan

Jag vet att man blir van att gå till sjukhus, jah har "bott" där senaste 7åren!

det är det som är problemet, orkar inte vara där mer.

• Krinlan

jag ska ha mens om en vecka.
    Vi har provat lite allt möjligt, allt som man kan tänka sig.
    Har du några råd kanske?

Mvh

• EttElaktTroll

:( nej sjukhus gör än ju inte gladare direkt. Har oxå vart på sjukhus.. typ halva mitt liv...bläää

• EttElaktTroll
    Krinlan skrev 2007-12-06 00:37:38 följande:
    jag ska ha mens om en vecka.Vi har provat lite allt möjligt, allt som man kan tänka sig.Har du några råd kanske?Mvh
    Nej jag vet inte riktigt... Vad har ni testat? Har ni testat ha olika mycket sex vid äl eller har ni lika mycket varje gång?

Jag har vart gravid fem ggr... Alla ggr har jag blivit gravid på våren... kämpar som en tok nu oxå, men varje månad e d samma jäkla minus på testen..
  • NizzY

ja visst känns det otroligt jobbigt och orättvist och de är ju ovisheten som är så jobbigt, vi hade försök i 2 år utan resultat och när vi till slut fick veta vad som var fel kom det som ett lättnad, nu skulle vi få hjälp att bli me dbarn, trodde vi då...

5 år senare 3 st misslyckade ivf/icsi och vi kämpar på...

nu hoppas jag att ni slipper plågas som mång aav oss på fl här men ge medicinen en chans... ni skulle förvånas över saker de kan göra idag och mång abli ju gravida med deras hjälp på ett eller annat sätt... lycka till ! jag håller tummarna

• Charly

Jag hatar oxå att springa på sjukhuset, men har insett att det inte finns någon annan väg ut. Man måste bara bita ihop göra det. Jag känner oxå att jag bara vill ge upp, men gör jag det så kommer det ju inte bli mer barn direkt.

Hoppas det ordnar sig för er! Du är varmt välkommen till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-7-34/m24961753.html

• Charly

Usch jag tycker inte du skall lyssna på teskedsgumman, hon lät väldigt negativ. Skulle det vara så finns ju alltid IVF...
    Visst kan det vara så att man inte "passar" ihop till att få till en graviditet, men det betyder inte att man inte passar ihop annars.

• Jemema

Krinlan, har du provat akupunktur?

Snälla ensammamma, bespara oss slappna-aaaav-tipsen.

Står i kö för IVF
  • NizzY

jag säger så här... vi köpte hund, renoverade, åkte på semester, vi tränade yoga och mediterade... jaaaa inte något funkade för oss och med tanken på diagnosen vi fick senare hade vi kunat "knulla ihjäl oss " ursäkta utrycket....
    barn bli till i afrikas svält och krig runt om i världen , jag tror knappast att de mammorna är speciellt relaxade...

• Lotte

Ett stalltips - testa AKUPUNKTUR

Vi har ännu så länge fått ett kvitto på att makens simmare blivit fantastiskt mycket bättre.

Om det funkat för mig återstår att se, skall göra ET på lördag.

Akupunktören sa att vi hade haft jättegoda chanser att klara oss med enbart akupunktur och jag är benägen att tro honom, men nu kör vi både akupunktur och IVF.

Hade jaf vetat tidigare hade jag testat detta mer

• Sparrow

Vi testar för tillfället homeopat och lyckades bli gravida vid vårt senaste frysförsök (IVF), tyvärr fick vi tidigt mf. Men det gav i alla fall mig tron på homeopati.

Som jag ser det har man inget att förlora på att prova.

Önskar er varmt lycka till!

• Krinlan

Jag tackar för alla svar jag har fått.
    jag ska prata med min sambo om Akupunktur. det kanske inte funkar men då har man ju i alla fall provat, jag tror inte själv på sånna saker men det är ju värt ett försök.

• Lotte

Hej Kringlan, Kan lägga till att min man absolut inte tror på sådant heller, han gick men efter mitt tjat. Men idag har han svart på vitt.

Av mina mogna 13 ägg gjordes 7 med microinjektion och resterande 6 fick sköta sig själva. Resultatet med de pigga simmarna var att 4 av de injicerade äggen klarade sig men ALLA som befruktats av de simmande spermierna. Maken är idag mer än nöjd, nästan lite mallig tror jag Han kommer alldeles frivilligt att göra akupunktur igen om det behövs.

• NizzY

de senaste nytt visar att akupunktur inte alls ska ha någon märkvärdig påverkan.. det fanns en artikel i AF om det för 2-3 v sen... om nya studier just om IvF och graviditet men för visa funkar det ju så
    fast om jag minns helt rätt så visade studier tex om den var 100 kvinnor och 50 av de använde akupunktur så blev 30 gravida och i den andra gruppen i de som inte använde akupunktur blev 40 av 50 gravida...

• Fru U

Det är inte alla som är ofrivilligt barnlösa som är villiga att gå igenom allt vad behandlingar och IVF innebär och ibland är det ett beslut som måste mogna fram

Det tog sex år för mig att vänja mig vid tanken på att hålla på med sjukhus igen

Live and let live
Svar på tråden Vill ha barn!