• vagabond77

Fler i Mexico / Latinamerika?

Startar en tråd för oss med latinamerikansk anknytning. Ni latinamerikanfamiljer i Sverige kan naturligtvis hänga med också! Vore kul att dela lite erfarenheter. Själv bor jag, sambon och vår dotter i Mexico. :)

• Svar på tråden Fler i Mexico / Latinamerika?
  • Boa

Hej!

Kul med fler svenskar i Mexico!
    Jag bor med min sambo och vår dotter, Hanna, i Mexico city. Hanna föddes 8/8 så hon är nästan fyra månader, vi flyttade hit när hon var sju veckor. Min sambo ska jobba här till 1/9 2009 (minst) och jag kommer vara hemma med Hanna. Innan vi flyttade hit bodde vi i Göteborg.

• vagabond77

Hej, vår dotter föddes 1/8-07 så hon har just fyllt fyra månader. Vår dotter har fått namnet Ana-Lucia. Jag har själv bott i Mexico city ett par månader när jag studerade på Tec de Monterrey, campus Mexico City. Jag bodde söderut, delgacion Tlalpan. Ni är alltså nyinflyttade till Mexico. Är din sambo mexikan? Kul att pratas vid :)

Boa skrev 2007-12-06 16:07:28 följande:
    Hej!Kul med fler svenskar i Mexico!Jag bor med min sambo och vår dotter, Hanna, i Mexico city. Hanna föddes 8/8 så hon är nästan fyra månader, vi flyttade hit när hon var sju veckor. Min sambo ska jobba här till 1/9 2009 (minst) och jag kommer vara hemma med Hanna. Innan vi flyttade hit bodde vi i Göteborg.
  • Boa

Vad söt hon är! De är ju nästan lika gamla, kul. Min sambo är ockkså svensk, han jobbar på SCA här. Vi bor i Polanco och trivs bra här, det jobbigaste är trafiken, men så är det väl tyvärr överallt här.
    Hur hamnade du i Mexico då?

Svar på tråden Fler i Mexico / Latinamerika?