• Anel85

Fina/tuffa tjejnamn ifrån filmer, disney osv!

Hej alla!

Vi har fått reda på att vi ska få en liten tös i Mars!
    Men vi har lite svårt med tjejnamn så tänkte om ni har några lite tuffare tjejnamn på lager?
    Kanske några häftiga ifrån någon film eller varför inte disney? =)

Vi gillar inte allt för flickiga tjejnamn, det ska vara lite kraft i dom.

Kram =)

Vi ska få en flicka! ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-06 20:05:52:
    Eller kanske några namn ifrån typ medeltiden? Ni lajvare tex brukar ha många häftiga namn =)
  • Svar på tråden Fina/tuffa tjejnamn ifrån filmer, disney osv!
  • Anna Paulita

Jag tycker ILONA är vackert, det skulle jag lätt döpa en dotter till i framtiden ifall att det blev så!

• frecklefart90
    Anna Paulita skrev 2007-12-07 13:19:35 följande:
    Jag tycker ILONA är vackert, det skulle jag lätt döpa en dotter till i framtiden ifall att det blev så!
    En kompis heter Illona fast med två L, är väldigt ovanligt
  • Anel85

Ja men precis! Det ska vara lite krut i dom Det bästa sättet å börja på då är väl att välja ett starkt namn. Så vi känner iaf =)

frecklefart90 skrev 2007-12-07 12:46:30 följande:
    nej det hoppas jag hahajag får försöka fundera vidare på bra namn... brukar göra det rätt mycket nu fast att jag inte ens planerar barn. Vill också ha ett lite tuffare namn.. vill ju ha en tjej det är ruter i
    Vi ska få en flicka! ♥
  • Dripknot

kul knorr på ett disneynamn:

Puckahontas.

Haha... fast näää skoja bara.. :P

• Twisted Angel
    Dripknot skrev 2007-12-08 16:55:48 följande:
    kul knorr på ett disneynamn:Puckahontas.Haha... fast näää skoja bara.. :P
  • SpikeLeonFylkir

Här kommer lite namn som har med disny att göra, men även lite andra namn också.

Mercedes är ett kraftfullt kvinnonamn! En grekisk krigar gudinna.

Aurora är också ståtligt och elegant.

Ramona, kvinnligt!

Anastasia, är också fint.

Fiona, Flora, Akela, Adelaide, Marian, Bianca, Vixie, Rita, Vanessa, Gabriella, Melody, Carlotta, Angelique, Jasmine, Rajah, Shenzi, Sarabi, Sarafina, Kiara, Zira, Willow, Nakoma, Esmeralda, Madellaine, Zephyr, Megara/Meg, Hera, Athena, Thalia, Cassandra, Mei, Jane, Helga, Wilhelmina, Grace, Audrey, Celia, Doris, Stella, Korall, Violet, Carrie, Mirage, Lizzie, Sally, Prissy, Feline, Kajsa, Drusilla, Perla, Beatrice, Daphne, Wendy.

Sen har vi Ariels systrar; Aquata, Andrina, Atina, Adella, Arista och Allana.

Lilja är ett tjejnamn som har med en blomma att göra, men lyckas ändå inte bli så slisk gulligt som tex Rosa.

• engstrom2007

Lana: från lejon kungen
    Jasmin: från Aladdin
    Carisma: är ett vackert namn kommer dok inte från en film va jag vet.

• Twisted Angel
    engstrom2007 skrev 2008-01-24 12:55:12 följande:
    Lana: från lejon kungenJasmin: från AladdinCarisma: är ett vackert namn kommer dok inte från en film va jag vet.
    Carisma är jättefint namn...
    När är det min tur!?
  • mandispandis

Jag gillar lite ovanliga namn som Liora, Lucia, Hope och Demetria. Vet ju dock inte vad ni söker efter eller gillar men jag tycker om de här namnen mycket :)

• Hera78

Men grattis, mandispandis, du svarar i en supergammal tråd. TS dotter är född och har förmodligen redan fått sitt namn...

Svar på tråden Fina/tuffa tjejnamn ifrån filmer, disney osv!