Endag skrev 2008-03-06 09:15:09 följande:
Jenny;Ja visst är det en häääärlig tid nu när de små grynen är mer medvetna om allt, och jollrar med en och skrattar .. mysigt! Hur gick sprutan? HUr är Lucas på kvällar o nätter?
Det är det verkligen. Det är så mysigt när man får ett solskensleende så fort man visar sig. Kan man göra annat än smälta?? Är helt förundrad över att vi har skapat ett sånt underverk!
Sprutorna gick jättebra, han bara skrattade åt sköterskan och "pratade med henne". Jag tyckte dock att det var jättejobbigt att behöva hålla i honom och se henne sticka den stora nålen i honom. En i varje lår
På kvällen gick det dock inte lika bra, usch så ledsen han var... Helt otröstlig

Det gjorde såå ont i mitt mammahjärta att jag fällde ett par tårar. Vilken hjälplöshet man känner när man inte kan hjälpa de små. Önskar ju att jag kunde skydda honom mot allt! Men jag vet ju att det inte är så bra. Vill ju ha en stark och självständig kille
Kvällar och nätter funkar bra. Han är oftast trött runt 20, ibland somnar han senare. Kanske 22-23. Första omgången sover han 6-7 timmar, äter lite. Somnar om vid böstet och sover 3 timmar till. Han är ganska morgontrött och kan sova till 9-10.
Han är oftast väldigt nöjd och glad. Nu tror jag dock att det kan vara en utvecklingsfas på ingång. Han var lite gnälligare än vanligt igår kväll. Hoppas iofs att det bara var nåt tillfälligt! Nästa fas ska ju inte dyka upp förrän runt 19 veckor. Men har man otur kan den komma redan nu och hålla i sig i 5 veckor
*Suck* Nu har mensen hittat tillbaka. Hade glömt bort hur jobbigt det var. Fast jag tycker att det känns ondare nu. Men det är kanske inte så konstigt med allt som ska ställas till rätta där inne. Eller så är det bara jag som förträngt hur det var
Hur är Eddie?