• sunny79

Äntligen gravida och äntligen de första bäbisarna hääär!!

Tiden rusar iväg och den tidigare tråden börjar bli förlegad...så här kommer en ny!!!

Ja en tråd för oss som kämpat som tusan och trotsat allt och tillslut lyckats att bli gravida.......eftersom tiden rusar har även några av oss äntligen fått känna av lyckan att få sitt knyte i sin famn.... Fantastiskt!!!!.....

Så välkomna hit alla kämpar som äntligen har lyckats.......här delar vi allt från sorg till lycka... graviditetskrämpor till barna uppfostran.....!!!!!!!!!

Några andra av de fleeera trådar vi härjat i:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m24733845.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m21523018.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m21605888.html

Välkomna in !!

* * Lycklig * *
  • Svar på tråden Äntligen gravida och äntligen de första bäbisarna hääär!!
  • JePaLuLi

Ja, herregud vad tiden går fort. Snart är det ett år sen vi fick vårat efterlängtade +
    Och skrutten växer så det knakar. Men det är en mysig tid nu, han skrattar och jollrar för fullt

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥
  • Endag
    Jenny;
    Ja visst är det en häääärlig tid nu när de små grynen är mer medvetna om allt, och jollrar med en och skrattar .. mysigt!
    Hur gick sprutan?
    HUr är Lucas på kvällar o nätter?
    ♥Lycklig mamma till Eddie ♥
  • JePaLuLi
    Endag skrev 2008-03-06 09:15:09 följande:
    Jenny;Ja visst är det en häääärlig tid nu när de små grynen är mer medvetna om allt, och jollrar med en och skrattar .. mysigt! Hur gick sprutan? HUr är Lucas på kvällar o nätter?
    Det är det verkligen. Det är så mysigt när man får ett solskensleende så fort man visar sig. Kan man göra annat än smälta?? Är helt förundrad över att vi har skapat ett sånt underverk!

Sprutorna gick jättebra, han bara skrattade åt sköterskan och "pratade med henne". Jag tyckte dock att det var jättejobbigt att behöva hålla i honom och se henne sticka den stora nålen i honom. En i varje lår
    På kvällen gick det dock inte lika bra, usch så ledsen han var... Helt otröstlig Det gjorde såå ont i mitt mammahjärta att jag fällde ett par tårar. Vilken hjälplöshet man känner när man inte kan hjälpa de små. Önskar ju att jag kunde skydda honom mot allt! Men jag vet ju att det inte är så bra. Vill ju ha en stark och självständig kille

Kvällar och nätter funkar bra. Han är oftast trött runt 20, ibland somnar han senare. Kanske 22-23. Första omgången sover han 6-7 timmar, äter lite. Somnar om vid böstet och sover 3 timmar till. Han är ganska morgontrött och kan sova till 9-10.
    Han är oftast väldigt nöjd och glad. Nu tror jag dock att det kan vara en utvecklingsfas på ingång. Han var lite gnälligare än vanligt igår kväll. Hoppas iofs att det bara var nåt tillfälligt! Nästa fas ska ju inte dyka upp förrän runt 19 veckor. Men har man otur kan den komma redan nu och hålla i sig i 5 veckor Förvånad

*Suck* Nu har mensen hittat tillbaka. Hade glömt bort hur jobbigt det var. Fast jag tycker att det känns ondare nu. Men det är kanske inte så konstigt med allt som ska ställas till rätta där inne. Eller så är det bara jag som förträngt hur det var

Hur är Eddie?
  • Endag

Ja det där solskensleendet vet jag exakt hur det känns ,   bokstavligt smälter  ..

Vad skönt att sprutan gick bra, jobbigt att han fick så ont på kvällen, stackars lilla pojke. Ja man tycker verkligen synd om dom små liven då..hade man hellre velat ta tusen ggr mer smärta själv istället!!!!!! ....

Här funkar kvällar o nätter oxå bra, själva nätter har alltid funkat bra. Han sover, äter en el två ggr på natten, somnar om bums. Man har HAFT TUR Vet att en del kompisar berättat att natten första tiden kan bli jobbig, barnet kan vakna varannnan timma och vilja snutta och äta *puh*...

Däremot kan kvällarna ibland vara lite småjobbiga, speciellt då när han var 14 veckor o hade en utvecklingfas .. oj, vad han grät & gnällde då .. Men veckan efter var han lugn som en filbunke istället så då hade man glömt bort den där jobbiga veckan

Hm, vet du ... Eddie har lite smått börjar visa lite tedens som att han redan börjat hamna i nästa fas.. igår var han oxå smågnällig, och hade svårt att komma till ro .. menar du att det redan kan visa sig nu? .. Trodde det inte skulle visa sig förän exakt vecka 19 ...
    Men, kan vara tänder på G oxå, för jag ser att det är lite rött i tandköttet ..

Hu, mens ... det var lääänge sen man hade... *vill inte ha redan*..

• JePaLuLi

Vi har också haft jättetur på nätterna. Det har funkat bra från första stund. *Peppar peppar* Han är överlag väldigt lätt att ha att göra med och finner sig i det mesta, de säger ju att man aldrig får två likadana barn så det kanske inte blir nåt syskon Haha... Kommer väl få igen för allt med nr 2 istället

Japp, har man riktig otur så kan fasen sätta igång redan nu. Jag var också inställd på v. 19 men så läste jag att det kan börja så tidigt som i v. 14. Då får man ju verkligen hoppas att det inte sitter i så länge. För faser är inte kul!! Men man glömmer ju fort som sagt, och tur är ju det

Nä fy för mens!! Trodde att det skulle dröja lite till faktiskt eftersom jag helammar. Men men... Det positiva är ju att jag inte är gravid igen iaf, var livrädd för det
    Känner mig inte redo för en till än. Vill njuta av min underbara gosse nu! Fast jag saknar ju magen, det får jag erkänna
    Vet inte hur jag ska göra bara... Vill egentligen inte stoppa i mig massa hormoner, men borde kanske hämta ut mina minipiller ändå? Fundersam 

• Henriks wife

Halloj tjejer.

Wilona har gått upp äntligen börjar det hända saker så mjölkersättningen i hop med amning gjorde susen

Nybliven mamma till söta Wilona
  • JePaLuLi

Ja, pengarna tar jag gärna. Men diamantskallror kan jag faktiskt vara utan!

• Endag
    Jenny;
    Håller faktiskt med
    För barnet spelar ju inte sånt där någon roll, barn tänker ju inte på om det är plsat eller diamanter .. Ibland tycker jag att kändisar bara är fööööör mkt ..
  • sunny79

tacka vet jag mitt liv utan diamantskallror och kändisskap.......
    Fast iofs en diamantskallra skulle kankse inte vara så dumt ändå......säljas till ett dyrt pris för en extra kosing i plånboken.....hade inte suttit fel.... *tittar i min tomma plånbok*

* * Lycklig * *
  • Henriks wife

Tyvärr har hon inte slutat skrika under nätterna I natt var vi uppe till 03.00 hon och jag. Har tagit upp kolikfrågan med BVC och ssk där tyckte vi skulle höjja dropparna till 30ml. Blir det inte bättre under helgen skulle jag ringa på Mändag.
    När Henrik kom hem på fm så tog han henne en stund så jag fick sova *skönt*.

• Endag
    Hw;
    Låter kämpigt!!
    Jag vet de ggr som Eddie varit i sina gnäll O skrik -perioder, och de är inte så ofta, men då har man ju gått på knäna har det kännts som .. Hoppas det kommer hjälpa med fler droppar!
  • Henriks wife

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, hon sov från 00.00 ca till 06.00 ungefär....känner mig helt utvilad

Svar på tråden Äntligen gravida och äntligen de första bäbisarna hääär!!