• Nemia

Hopp till alla er oförklarligt barnlösa!!!!!

Jag är i chocktillstånd, plussade precis efter mer än två års kämpande! Som jag har längtat efter denna dag! Jag och min sambo fick diagnosen oförklarligt barnlösa för ett år sedan. Vi har precis ställt oss i kö för IVF och då helt plötsligt utan några som helst hjälpmedel plussade jag!

Jag har de senaste 4 dagarna har dubbelslag på hjärtat och var hos läkaren igår, trodde verkligen inte det kunde ha med en graviditet att göra men så är tydligen fallet. Annars har jag inte märkt något förutom att mina bröstvårtor ömmat och de där bruna flytningarna som alltid kommer 3 dagar innan mens aldrig kom..

Ville bara ge er alla lite hopp, det kan verkligen lossna när man minst anar det!

Kram på er alla och lycka till!

• Svar på tråden Hopp till alla er oförklarligt barnlösa!!!!!
  • djungeldjuret

Härligt, grattis i massor!

• Manchester

Grattis!
    De flesta av oss som har svårt att bli med barn är ju inte 100% infertila. Det handlar snarare om olika orsaker som gör det svårare. I vårt fall fanns konstaterade svårigheter. Ingen enskild orsak som kunde göra en graviditet omöjlig, men allt sammantaget så ansågs chansen till en spontan graviditet nästan obefintlig. Ändå blev jag gravid efter sammanlagt fem år utan skydd. Under tiden hade vi hunnit adoptera en dotter (och förstås skyddat oss under tiden kring själva adoptionen. På mvc förklarade de det med att många faktorer som försvårar en graviditet varierar över tid. Hormonnivåer går upp och ned, spermakvaliteten varierar, blockeringar i äggledare kan både minska och öka etc. Har hört någonstans att runt 10% av alla som söker hjälp för att kunna bli gravida förr eller senare får barn på helt naturlig väg.

• Lilith79

Vad härligt för er, Grattis!!! Skönt för oss alla som försöker att höra att det faktiskt går.

• Kwela

Tack det där hoppet kan behövas! Kram och stort grattis från en oförklarligt barnlös i 3 år

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Tiago

Nemia: Jag har också plussat i dagarna, efter tjugo månader. Vi hade precis som ni ställt oss i kö för ivf för någon månad sedan. (Gillar bara inte tanken på att folk kommer säga "vad var det jag sa, det handlar om att slaaaappna av")

• Ankunge

Kallekula-Nä det handlar inte om att slappna aaaaav, men det fattar de inte!Mina kompisar säger jätteofta-Jag tror iallafall att det handlar om att du måste koppla bort det.
    Jag blir jättelessen när de säger så.Om det vore så enkelt...

• Tiago

Nej det är bara löjligt att säga så, förnedrande till och med!

Svar på tråden Hopp till alla er oförklarligt barnlösa!!!!!