• LillaRonjaa

Världens yngsta mamma!!

Googlade lite och hittade detta:

Världens yngsta mamma

www.aftonbladet.se/kvinna/article282059.ab
    (kolla en bit ner på sidan efter "Fakta: rekordmammorna"

Lina Medina, Peru, var bara fem år när hon födde sonen Gerardo med kejsarsnitt 1939. Hennes föräldrar trodde att hon hade en tumör i magen, men när hon undersöktes på sjukhus visade det sig att hon var gravid.
    Hennes pappa häktades misstänkt för incest, men släpptes sedan.
    Gerardo växte upp i tron att Lina var hans storasyster. Hon har aldrig avslöjat vem som är hans far.
    1972 fick Lina Medina sitt andra barn, en pojke.

Är detta verkligen möjligt?

• Svar på tråden Världens yngsta mamma!!
  • KaffeSandra

Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-25 20:09:35 följande:

Knappast nåt nytt... folk har sex med spädbarn.
    Jo, jag vet att folk har sex med barn.. Det jag menade va att det är duktigt sjukt..
  • Bevabus

mm så jäkla äckligt...jag såg en intervju med Ricky Martin en gång..han är ju väldigt engagerad i just såna här saker. Och han berättade att en man hade haft sex med en nio veckor gammal bebis!! !:O:O så jävla vidrigt!!
    Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-25 20:09:35 följande:

Knappast nåt nytt... folk har sex med spädbarn.
  • pinglanmadde

näe, jag börjar grina!!! stackars barn!

le och var glad, ty det kunde varit värre.
  • Tohru Honda

Eva

Vilken jäkla spruta? Barn som inte har något fel behöver inga sådana sprutor, då de inte hamnar i puberteten förrän i tonåren eller precis före.

• pinglanmadde

undrar också vad det är för en spruta?!

le och var glad, ty det kunde varit värre.
  • Im Fabulous

Ja,, undar också vad det är för en spruta och varför varken jag, min mamma, syster, min dotter eller några andra barn jag känner fått den?

:P Nej, man ger ingen spruta för att förhindra för tidig pubertet. Dessutom Bodde den här flickan i Peru för över 30 år sedan. Helt andra förhållanden än här, så även om vi gett alla barn en sådan spruta här i Sverige, så säger det väl sig själv att denna flicka inte fått någon spruta.

• trooce
    LillaRonjaa skrev 2007-12-08 15:53:28 följande:
    Googlade lite och hittade detta:Världens yngsta mammawww.aftonbladet.se/kvinna/article282059.ab(kolla en bit ner på sidan efter "Fakta: rekordmammorna"Lina Medina, Peru, var bara fem år när hon födde sonen Gerardo med kejsarsnitt 1939. Hennes föräldrar trodde att hon hade en tumör i magen, men när hon undersöktes på sjukhus visade det sig att hon var gravid.Hennes pappa häktades misstänkt för incest, men släpptes sedan.Gerardo växte upp i tron att Lina var hans storasyster. Hon har aldrig avslöjat vem som är hans far.1972 fick Lina Medina sitt andra barn, en pojke.Är detta verkligen möjligt?
    Jag bor i Norsjö =) där artikeln är ifrån!
  • Bevabus

okej? vad var din poäng med att vi fick veta det? :P

MorBlåbär skrev 2008-01-27 22:24:00 följande:
    Jag bor i Norsjö =) där artikeln är ifrån!
  • trooce

Haha jadu, de va en bra fråga.. men när man kommer från ett litet samhälle så är det förbannat kul när samhället får synas lite..

Jag är 20 och har en son på 4månader.. Yngsta i Norsjö nu som är med barn är 17år

Bevabus skrev 2008-01-27 22:30:22 följande:
    okej? vad var din poäng med att vi fick veta det? :P
  • Bevabus

haha okej :P jag bor i västerås och kände samma sak gällande det förut. precis INGET hände där tyckte jag...
    en dag så talade jag högt för mig själv och sa att "nu måste det verkligen hända nåt här snart" och just den veckan så blev det rena rama dramatiken och sen dess har det hänt en massa saker i västerås ;O lite läskigt sådär hehe nu önskar jag nästan att jag aldrig hade sagt sådär. fast det är kul med lite spänning i livet trots allt. västerås är ju en av de största städerna i sverige så det var konstigt att det inte hände nånting här förut :S

ja där ser man, jag är 17 år jag också. fast jag är inte med barn ;)

Ledsen TS, det här var lite OT

MorBlåbär skrev 2008-01-27 22:36:03 följande:
    Haha jadu, de va en bra fråga.. men när man kommer från ett litet samhälle så är det förbannat kul när samhället får synas lite..Jag är 20 och har en son på 4månader.. Yngsta i Norsjö nu som är med barn är 17år
Svar på tråden Världens yngsta mamma!!