• Osynligfärg

15 år vill ha barn

Hejsan! Är en tjej på 15år, går i nian. Vänder mig hit för jag vill ha lite åsikter om vad andra tycker, inte för att det är någon annans val. Jag anser att man gör ett eget personligt val att skaffa barn - det är något naturligt,som gör att alla vi människor finns. Det jag vill säga är att om man tar beslutet att få barn när man är 15 år, alltså att medvetet bli gravid, är det då mycket sämre än att ta ett sådant beslut 10 år senare ?
    Vill också kommentera ALLA som skriver så stödjande och snällt till unga föräldrar - Verkligen helt fantastiskt att det finns ett så stort stöd här på familjeliv! :)*

/ Brudensomlängtar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 16:23:44:
    detdär "OM"-et i texten vill jag understryka- Det vill säga att OM man tar beslutet att få barn..........

• Svar på tråden 15 år vill ha barn
  • ict

Du kan "bara sluta" att svara på alla inlägg här...så kanske den dör ut...eller så ber du att de tar bort den.

För egen del känns det tråkigt att du inte besvarar mina senaste inlägg...men, låt gå.

Osynligfärg skrev 2007-12-12 21:49:46 följande:
    nu tänkte jag såhär: Eftersom att det har diskuterats så pass mkt på denhär tråden så har vi kommit in på ett antal andra ämnen och därför känner jag att denhär tråden borde avslutas och jag tänker starta en ny tråd, vet dock inte vad den ska handla om än, men kika gärna in senare :) Någon som vet hur man avslutar en tråd ? eller låter man den bara vara ?
  • Laminie
    Osynligfärg skrev 2007-12-12 21:49:46 följande:
    nu tänkte jag såhär: Eftersom att det har diskuterats så pass mkt på denhär tråden så har vi kommit in på ett antal andra ämnen och därför känner jag att denhär tråden borde avslutas och jag tänker starta en ny tråd, vet dock inte vad den ska handla om än, men kika gärna in senare :) Någon som vet hur man avslutar en tråd ? eller låter man den bara vara ?
    Ja, bara låt den dö ut:) Kan du inte länka den nya tråden här så vi hittar den?
  • Osynligfärg

jag ser inget :S vilken sida är det på ?

ict skrev 2007-12-12 21:52:47 följande:
    Du kan "bara sluta" att svara på alla inlägg här...så kanske den dör ut...eller så ber du att de tar bort den.För egen del känns det tråkigt att du inte besvarar mina senaste inlägg...men, låt gå.
  • Osynligfärg

Jodå, när jag kommit på en

Laminie skrev 2007-12-12 21:58:31 följande:
    Ja, bara låt den dö ut:) Kan du inte länka den nya tråden här så vi hittar den?
  • ict

Vad menar du nu? Mina inlägg, eller hur man tar bort tråden?

Osynligfärg skrev 2007-12-12 22:00:32 följande:
    jag ser inget :S vilken sida är det på ?
  • Osynligfärg

inlägget jag skulle svara på ? vilket menar du

ict skrev 2007-12-12 22:05:01 följande:
    Vad menar du nu? Mina inlägg, eller hur man tar bort tråden?
  • ict

928 och 929, vill gärna att du kommenterar.

Osynligfärg skrev 2007-12-12 22:06:20 följande:
    inlägget jag skulle svara på ? vilket menar du
  • Osynligfärg

Jo det klart, men jag skulle nog anstränga mig för att vara lite mer rolig :)

ict skrev 2007-12-12 20:06:38 följande:
    Kan säga så här...de av mina vänner som blivit föräldrar efter 30- är barnsliga ibland. För att...man måste få vara det till och från- för att orka ta alla mogna genomtänkta beslut- som förväntas av någon som är "äldre". Ibland kan jag känna att "vad skönt det var att vara i högstadieåldern- man slapp ta vissa beslut- och...hade inte de förväntningarna på sig- att man tar mer genomtänka beslut osv"...Vissa svar du har gett...kan jag iaf relatera till hur det var att tänka som man gjorde i din ålder.Och...vem har sagt att dina barn inte kommer att tycka att du är tråkigt allvarlig...även fast inte du tycker det? Om att vara ung- ja...i siffror är jag "gammal" ev enl dig...men i sinnet...det kan vara en helt annan sak.
  • Osynligfärg

Ja, men situationen jag nog inte kommer hamna i verkar det som. Men lovar att kola in på en sådan om jag väljer att skaffa barn ung, vart man nu ska sätta gränsen.

ict skrev 2007-12-12 20:09:03 följande:
    "Förening" för föräldrar i 15-18 års åldern. Eftersom de pluggar på högstadiet/gymnasiet och har den situation som du vill till. Som jag tolkar det.
  • Osynligfärg

nu låter jag denhär tråden dö ut! Men länkar till en ny tråd, när den kommer. Inom några dagar skulle jag tro

• ict

Rolig...är i betraktarens ögon/uppfattning.

Ok...jag lägger ner nu. Jag har inte alltid rätt- självklart inte- men, det händer.

Jag vill få dig att försöka se saker ur andras synvinklar- och som jag skrev i inlägg 929...att ev ta möjligheten att leva en ex.vis 17 årigs mammas liv- eftersom du ev vill leva så.

Hursom...sköt om dig.

Osynligfärg skrev 2007-12-12 22:10:58 följande:
    Jo det klart, men jag skulle nog anstränga mig för att vara lite mer rolig :)
  • maritmedm

Fia Lundbom skrev 2007-12-12 14:08:44 följande:

Detta är egentligen helt OT i denna tråd och ett annat ämne, därför lägger jag ner denna diskussion nu.Men jag kunde inte låta bli att reagera -man är inte för gammal att skaffa barn när man är 40 år (enligt mig).
    Ja, man kan ju alltid enas om att vara oense :) Ha det så bra iaf!
Svar på tråden 15 år vill ha barn