Återkommande Springmask
Hejsan!
Jag fattar inte vad det är som händer, och varför just jag blir drabbad hela tiden utav springmask.
Det började förra året vid denna tiden på året, min dotter hade sina kompisar hemma hos oss, och sen fick jag reda på att den ena flickan hade mask i magen (springmask).
Några dagar senare känner jag bara en irriterande klåda i rumpan, springer snabbt till toan för att kolla i spegeln...jo tack mask i magen.
Köpte receptfritt medel på apoteket, och visst det hjälpte.
Sen ett halvår senare, alltså typ maj detta året så fick jag det igen, jag frågade min granne ifall de hade det igen, så att det kanske va därifrån igen, men nej det hade dom inte.
Ja, det va bara till att trycka i sig pillerna som hjälper, och det försvann.
Sen ett halvår senare, alltså nu i november detta året så fick jag det igen...jag medicinerade mig, men denna gången har jag fått det igen, nu bara en månad senare.
Alltså detta tar mig nåt så otroligt på psyket, det är så fruktansvärt äckligt och man måste hålla på och städa som en jäkla galning (pedant i vanliga fall) men detta är extremt, man ska helst tvätta kläderna samma dag som man slänger de i tvätt, man ska tvätta av toan badkaret och badrumsgolvet varje dag.
Jag håller på att bli galen...har en liten nyfödd oxå, så man hinner liksom inte med allt...håller på att bli riktigt dum i huvudet på detta....vad kan jag göra???
Ska bara tillägga att jag är extremt noggran med hygien och hemmet (städning) i vanliga fall, så jag fattar inte varför jag får det.
Det är liksom bara jag som får det oxå, min äldsta dotter och min man har aldrig blivit smittade...det är precis som om att om man fått det en gång, så ligger det latent i kroppen sen??
Iom att det kommer så exakt typ efter sex månader...precis som att det bryter ut vid vädersskiftningarna kanske??
HJÄÄÄÄÄLP!!!