• Maja1975

känner mig tjatig... men hur ränkar man bf efter ivf? verkar vara olika ju...

Hej! Måste bara få detta ur skallen. Inte för att det är så jätteviktigt, men ändå.

På min klinik räknar man ET-dagen som 2+0. Hur gör man på andra kliniker? Alltså jag som hade blastocystodling fick ju inte mitt ägg tillbaka förrän 6 dagar efter ÄP. Alltså de som hade ÄP samma dag men gjorde två-dagarsodling, är vi inte då i samma vecka?

Please kan nån rätta mig om jag har fel?

Jag hade ÄP 9/10. ET den 15/10. Bf blir enl kliniken 7/7 -08

Hoppas på svar, fast frågan kanske är uttjatad....

maja

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 16:35:27:
    stavar som en kratta. RÄKNAR ska det stå i rubriken så klart!

• Svar på tråden känner mig tjatig... men hur ränkar man bf efter ivf? verkar vara olika ju...
  • Dahlia

Där jag gjorde ivf räknar de äggplocket som vecka 2+0 och det e det förlossningsdatumet vi går efter nu.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • Maja1975

hmmm, konstigt att de räknar olika. det skiljer ju sig då i mitt fall 6 dagar, nästan en vecka.

skriver ni in äp som äl i fl:s graviditetsuträkning?

• Bling1975

Det låter faktiskt som om din klinik har lite fel, var ägget odlades har ju ingen betydelse, det är ju när det befruktas och när det fäster som är relevant.

Jag och alla andra jag har hört om har räknat ÄP som ÄL vilket känns helt rätt och väldigt rimligt. Det har fungerat bra i FLs räknare och stämmer även bra i en uträknare vi hittade på en amerikansk IVF sida där man skriver in just äggplocket.

www.ivf.ca/calcu.htm

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Maja1975

bling: jag håller med! för mig skiljer det en vecka på hur kliniken och fl räknar, jag tar det mest positiva och skiver in äp som äl i uträknaren! då är jag en vecka före vad kliniken anser mig vara!

tack ni som tog er tid att svara!!

Svar på tråden känner mig tjatig... men hur ränkar man bf efter ivf? verkar vara olika ju...