• missninni

finns det någon som mej?

jag fick normal ägglossning efter jag fick börja med pergotime för ett år sedan och nu har jag å gubben min försökt med regelbunden mens och ägglossning men ännu inte gravid
    blir så besviken på allt!!

• Svar på tråden finns det någon som mej?
  • Ankunge

Jag har regelbunden ägglossning av mig själv, inga konstaterade fel och gubben perfekta spermier och vi har försökt 2,5 år inklusive 7 inseminationer med hormonstöd, vi är fortfarande inte gravida

• Springtime

Ja, här är en till. Har varit gravid två gånger, båda slutade i missfall. Jag har regelbunden mens och har ägglossning av mig själv, inga konstaterade fel och vi har försökt i över två år mellan missfallen och sju månader efter det senaste. Första gången var en spontan graviditet och den andra med hjälp av Pergotime. Har tyvärr inte så mycket hopp längre, men mirakel händer.

Ett stort Lycka till!

• snobben

Min historia är rätt lång men det sista vi gjorde i vår utredning var en spolning av äggledarna, då konstaterades det stopp i den ena och ytterst lite passage i den andra. det kom som en chock. Det är 7 månader sedan jag fick den diagnosen. Skulle göre en titthålsoperation för 2 veckor sen för att se om den blockerade äggledaren behövdes ta bort. Op misslyckades då de inte kom in i buken, jag fick en tid för röntgen av äggledarna för att se om den behövdes tas bort. Till min stora förvåning så konstaterades att jag har nu passage i båda äggledarna. Så nu är vi oförklarligt barnlösa...igen. Vi har till sommaren försökt i 5 år och väntar nu på att få starta IVF.

Om du har det besvärligt, tänk då på en tax som försöker ta sig fram i djup snö.
  • bebislös i timrå

Vi har inga som helst problem vare sig jag eller min man (utom åldern förståss, 41 båda två nu) Vi har försökt i 5 år utan att lyckas mer än till v. 10 då det blir missfall. Vi har två misslyckade IVF bakom oss o nu kör vi på vår tredje o sista

Svar på tråden finns det någon som mej?