Lycklig Bonus Mamma
Jag är nog en av många som har en sån fin bonus dotter!
Jag och min sambo har varit tillsammans sen Jenny var liten och det har funkat kanon mellan oss.
Jag har just läst om styvmammor som inte har en dans på rosor med sina bonusbarn, där styvmamman rent ut sagt hatar sitt bonusbarn.
Jag visste att min sambo hade Jenny innan, och det är nått jag valt att jag vill bli delaktig i, Mats och Jennys liv.
Jag skulle aldrig kunna begära att Mats ska välja bort Jenny, eller ha henne hos oss mindre än varannan vecka.
Jag är glad att vi har funkat från början jag och Jenny.
Sen vet man ju inte vad framtiden säger när hon blir 15 år och jag får höra att *Du är inte min mamma, du bestämmer inte över mig! med mera. men det är ju många år kvar dit och vem vet den dagen kanske aldrig kommer med tanke på att jag varit med i hennes liv sen hon var 2 månader, och Mats säger redan nu att det även är jag som bestämmer och det jag säger gäller precis som hans ord, så dagen med tonårs trots och ord som att du är inte min mamma kanske aldrig kommer. Jag har aldrig försökt vara Jennys mamma, och jag kommer aldrig försöka ta det ifrån hennes riktiga mamma heller. Jag kommer heller aldrig neka Jenny tips råd eller vägledning om hon vill prata hemlisar med mej när hon blir äldre. Jag ser Jenny som min, och jag är livrädd för att sluta med det bara för att vi får ett/flera eget/egna barn tillsammans, Jenny kommer alltid vara Mats dotter och Jenny och våra barn kommer alltid att vara syskon.
Nu pratar vi om att tapetsera om, för mig är det lika viktigt att Jennys rum blir omgjort (ÄVEN) om vi bara har henne varannan vecka, jag vill köpa en bok/pärm (mina första år) till vårt barn, men även där vill jag ha en bok/pärm till Jenny FÖR att det inte ska bli orättvist, det är lika viktigt att Jenny känner sig älskad och hemma här som vårat/våra barn, det ska aldrig få bli någon skillnad på dom bara för att jag inte har fött henne. DET SKA GUDARNA VETA!
Och jag tvivlar inte på att hon känner sig hemma här.
jag och Jenny kan hitta på saker utan Mats, vi åker till skojlandet, eller till stallet, till bekanta och kompisar utan att Mats behöver vara med, och jag behöver inte göra ett schema eller tvinga mig eller Jenny till det. det är nått som är naturligt för oss. Men sen kan jag även åka här ifrån då Mats får hitta på saker med Jenny själv, puzzla eller leka med dockor eller lego, dom bygger hus å bilar och en massa annat. jag tror det är viktigt för Jenny att kunna vara ensam med oss båda i bland, det är nog lika viktigt som att vi gör saker tillsammans alla 3.
Som sagt jag är en Lyckligt lottad bonus mamma
Som älskar min Jenny
och hennes -ståle till pappa som står vid min sida och som gör mitt liv värt att leva.