Nu utgår jagfrån mig själv men....
Är stelare i kroppen och kan inte göra mycket mer än stilla sittande-lekar, vilket blir tråkigt i längden om inte barnen har någon i sin egen ålder att leka med.
Snälla nån, jag är 38 år inte krympling, jag tar mig upp och ner på golvet lika lätt som du, jag lovar.
Är tröttare, så efter jobbet är det rätt ner i soffan.
Omogen tanke, jag har många gånger mer energi än vad mina yngre mammakompidar har, eller så är jag effektivare så jag hinner med mer - ren fördom som definitivt inte stämmer!
Är gammal-modiga.
Skitsnack, gammal-modighet sitter inte i åldern utan i personligheten. Jag har en fd granne som var 23 när hon fick sitt barn och jag bara förundrades över hur TANTIG hon var! Så, min vän... ledsen att tala om det, du har fel.
Är oftare strängare och mindre flexibla.
Stränghet och flexibilitet har ingenting med ålder att göra, det har med föräldraskap att göra. Barn behöver regler, konsekvens och kärlek. Barn som saknar något av detta blir problembarn. Vilket man kanske först ser när man blir äldre, vad vet jag... När man bli äldre ser man varför "Sebbe" var så stökig i skolan, han törstade efter uppmärksamhet för hans föräldrar hade inte ork/tid/lust/ att vara konsekvent och ha regler så han kände sig trygg och säker...
Vi har 4 regler i huset, Man ljudet inte, man lyssnar när man blir tillsagd, man respekterar varandra och man slåss inte. Dessa regler lever alla barnen efter oavsett de som föddes vid 23 års ålder eller 35 års ålder...
Är mer självupptagna(dvs. ger mer plats för sig själva).
Frågan är om du inte misstar självupptagenhet med självförtroende och självinsikt? En människa som är lite äldre än knappt snubblat ur tonåren är oftast säkrare på sig själv, vet ut i minsta detalj vem man är osv och är så lugn i sig själv att man automatiskt tar plats, den plats man är ämnad för? Det har med ålderna att göra, men självupptagenhet brukar vara mer företrädande under tidiga livet än senare i livet... Jag är inte självisk, men jag har vett att inte låta människor trampa på mig och ta min plats, detta ser jag som en god egenskap, medan själviskhet (självupptagenhet) är en negativ egenskap.