• MissLilo

Vad fick er att flytta utomlands??

Ja, lite nyfiken som jag är och oxå sugen på att flytta utomlands, så undrar jag vad det var som fick e att flytta utomlands????

• Svar på tråden Vad fick er att flytta utomlands??
  • Hëllef

P.g.a. min mans jobb. Visst saknar jag familjen men vi ses ganska ofta och jag har fått en massa nya vänner. Hemlängtan? Jodå, det har jag titt som tätt. Längtar kanske inte till Sverige i sig utan till att kunna ta saker och ting lite mer för givna.

• curro

Ville lára mig spanska pá plats och sedan gick det som det gick och har aldrig flyttat tillbaka till Sverige.Ár gift, har tvá barn. Nu har det gátt 17 ár.

• Fröken M

På grund av Sveriges dystra väder flyttade vi utomlands. Oxå därför att vi var less på allt och bara ville komma iväg till nåt nytt. Men vi vill flytta hem igen när det är dags för barn, pga av närhet till familjen och Sverige nog är det bästa landet i världen att vara förälder i.

• WhiskeyRiver

Träffade en engelsman i Schweiz och pendlade till London i flera år. När jag var klar med min utbildning flyttade jag hit (till London alltså) och trivs SÅ bra!

Vi har dock sedan dess även varit ett år i Hong Kong, två år i Singapore och ett år vardera i Chicago och New York. Nu är vi eventuellt på väg en vända till till New York.

Självklart saknar jag Sverige men brukar resonera som så att Moder Svea finns ju alltid kvar!

• hewa

Vi har inte flyttat permanent (även om alla här verkar tro att vi bara måste älska USA och garanterat kommer stanna). Vi fick chansen att resa iväg ett par år tack vare makens jobb (är alltså svenska båda två från början).

Vi har bara varit här i 8 mån ännu och saknaden efter dem där hemma är inte så farlig, man vänjer sig. Sen finns ju telefon och internet. För barnen (och mor- och farföräldrarna) funkar webkamera jättebra!

Tror däremot att jag skulle ha svårt för att stanna för alltid, har nog lite för starka band till Sverige och det som känns hemma (nu har ju vi i och för sig ett hus kvar också, kan nog bidra). När det är något här som känns jobbigt och obegripligt är det skönt att kunna tänka "Jaja, vi åker ju hem en dag".

• Augustiblomman

Jag skulle aldrig kunna flytta tillbaka till Sverige igen... jag tycker det är roligt att vara på semester emellanåt i en vecka eller högst två, att vara turist i sin egen stad, men sen känner jag att jag vill HEM igen! Har bott i Spanien i tio år, i början var det tufft men nu är detta MITT, på gott och ont.

• Majbjörn70

Vi fick chansen att flytta till England och driva en liten firma åt gubbens föräldrar (som bor där). Det skar sig dock med föräldrarna så vi flyttade hem igen efter ca 1,5 år. Men det är bland det bästa jag gjort! Får du chansen så ta den! Man kan ju alltid flytta hem igen....

• I am Legend

Jag har alltid velat flytta utomlands, och när jag var klar med min hotell & turism utbildning gjorde jag det. Det är nog det bästa jag gjort.

• I am Legend

Och p.g.a värmen såklart. Hittade senare kärleken här också.

• vänat

Någon som flytta utan för norden eller EU? exvis asien eler sydameriak eller??

• KaBi

Pluggade en termin i Tyskland och blev förälskad i en tysk sa jag stannade. Det var 9 ar sen och vi bor fortfarande kvar. Sen dess har vi hunnit gifta oss och fa 2 barn tilsammans och är hur lyckliga som helst Jag har trivts jättebra här hela tiden men har alltid velat flytta hem pa lang sikt och nu är det dags: flyttlasset gar i slutet av mars! *längtar*

Har saknat familj och vänner men har träffar familjen flera ganger per ar och träffat nya underbara vänner här.

• Emmajohanss0n

Beundrar er som vågat att flytta. Jag skulle jättegärna flytta utomlands. Ett land jag vill "utforsa" år USA. Det har alltid tilltalat mig på nå vis. Men tvivlar på att jag kommer flytta nånstans, men man kan ju hoppas. Annars kanske man får ta det när man ska gå i pension, haha.

♥ Idun 2006-04-01 ♥
Svar på tråden Vad fick er att flytta utomlands??