Varför prematur? Vad hände? Jag vill höra era historier.
Jag födde min dotter i v 34. Jag har aldrig fått något svar om varför det egentligen hände... Vattnet gick helt enkelt. Jag undrar hur det gick till för er? Och ni som har fler barn, hände det igen? Har man nån sorts "benägenhet" att föda för tidigt?
Jag väntar mitt andra barn nu (är i v 27) och känner mig orolig. Vad har era läkare/barnmorskor sagt? Bör man kollas upp extra ordentligt andra grav om man första gången fött för tidigt?
Är det något man har rätt att sjukskrivas för? Min arbgivare samt FK vägrar ge mig havandeskapspenning, och det känns jobbigt för jag känner instinktivt att jag bör ta det lugnare denna grav.jag har rätt tungt jobb och dessutom foglossning, men det skiter ju FK i, man är ju gravid och inte sjuk.... Jag är så orolig.
Hur var det för er???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-13 15:04
Ok, nu har jag ju snart gått förbi v 36, så nu är jag inte orolig längre. From v 37 anses ju barnet vara fullgånget om det skulle födas. Så det känns bra. Skulle inte förvåna mig om jag gick över tiden den här gången istället.
Men jag har tagit det extra lugnt denna grav. Vet inte om det hjälpt, men skönt för mig är det iallafall.