challe 1 skrev 2007-12-17 19:20:28 följande:
Marianne 83. det är väldigt kompliserat. det är inte bara förlossningen utan väldigt mycket av mig själv med. har blivit våldtagen, har/haft panikångest så jag knappt kan andas. får alltså riktiga kramper så jag inte kan andas. och jag vågar verkligen inte tappa kontrollen. är väldigt rädd för nålar och blod och inte ha kontroll, smärta är nått jag inte klarar heller. så att genomgå en förlossning hur mycket jag än skulle vilja så funkar det liksom inte. jag är lite tvärtom, i början ville jag föda vaginalt. men nu går det inte längre. kan inte. känner mig jätte besviken på mig själv. men det måste bli snitt, jag vågar inte. kan inte lämna ut mig själv och lita på andra så mycket som det krävs under en så lång tid som en vanlig förlossning tar. måste ha kontroll över allt som händer.
Förstår din situation,har själv varit där,men man ska inte känna sej "dåligare" för att man väljer snitt.Jag har 3 skräckförlossningar bakom mej,och snitt va enda utvägen med sista,och jag har aldrig mått bättre!Du får god smärtlindring och barnet fick åtminstone jag så fort dom sytt ihop mej,efter drygt en halvtimma.Dom la honom innanför skjortan,uppe vid brösten,precis som vid en vanlig förlossning.Så allt kändes hur bra som helst.Lycka till.