• little mommy

någon här som jobbar hemifrån??

vad jobbar ni med??
    skulle vara intresserad att börja jobba hemifrån!
    tips ideer länkar råd allt sökes!

• Svar på tråden någon här som jobbar hemifrån??
  • Siriva

Jag driver ett bokförlag med min bror och är "tvungen" att jobba hemifrån. Alltså jag är nästan aldrig helt ledig. Jag kan inte ta full föräldraledigt för då förlorar ju min bror sitt jobb och inkomst också. Det var ju egentligen inte något svar på din fråga.
    Du kan ju jobba med nästan all form av produktion från hemmet (kanske inte så lönsamt alltid)
    De mesta datorbaserade jobben går numera att sköta bra från hemmet.
    Bokföring, fakturering, orderhantering etc.
    Olika typer av försäljning kan man ju också ha hemmet som bas men man måste ju söka sig ut för att sälja (om du inte har postorder förstås)
    Kateriing kan ju skötas från hemmet men kräver ju att du även jobbar utanför hemmet.

Lite tips på vägen.

Vad har du för intressen, de brukar kunna bli bra "företagsideer"

• little mommy

Jag gillar att prata och sitta vid datorn och skriva
    Har mitt barn hemma så skulle behöva distans jobb!
    försäljning vore kul, men det måste nog nästan bara vara hemifrån, som jag kan jobba, för att jag ska få vardagen att funka!

• Siriva

Nu spånar jag lite fritt... du kanske kan hitta någon du kan sköta postorderförsäljning för, kräver ju lite utrymme förstås. Man kanske kan vara agent för någon jättesmart eller jättetrendig produkt/märke.

• little mommy

inga fler som jobbar hemifrån??

• VISAMÅ

Skulle gärna vilja, tänker som tusan för att komma på nåt lämpligt, som passar mig och hushållet i övrigt.

• Binis

Jag är gruppchef inom Tupperware. Sköter det hemifrån men får ju självklart åka ut oh hålla demonstrationer men det gör jag ju när min sambo kommer hem. Funkar jättebra och detta ska jag fortsätta med så länge barnen är små. på detta viste kan barnen vänta länge med att börja på dagis och när dom väl börjar behöver dom bara gå ca 15 h i veckan. Rek. verkligen.

Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
  • Darius

Jag arbetar en hel del hemifrån. Jag driver ett företag med anställda i flera länder (trots detta ett litet företag), dock inga i Sverige så jag behöver inte vara på kontoret, även om jag har ett alldeles i närheten.

Det är inga problem att arbeta hemifrån rent praktiskt/tekniskt eftersom jag har samma kapacitet av datorer, skrivare etc som på kontoret. Jag skulle trots detta inte jobba hemifrån om jag hade små barn som jag skulle ta hand om samtidigt. Kanske är kvinnor bättre på detta, men att ta hand om ett barn kräver ju (nästan) ständig uppmärksamhet och det kan vara svårt att kasta sig mellan arbete och barn. Svårt att hålla fokus på arbetet om man måste släppa det med jämna mellanrum.

• saraolsson86

länken tidigare fungerar inte? Jobba Hemifrån vad konstigt den går tillbaka till familjelivs hemsida adressen är iaf jobba-hemifrån.nu

• ViVäntarLois

Jag driver ett företag med hundinriktning. Dottern följer med på kurser och liknande, sitter i sjal, vi får mycket frisk luft och motion :) Bokföring och liknande gör jag på kvällarna när de andra sover. Självklart arbetar jag ibland när hennes pappa har kommit hem också. 

Svar på tråden någon här som jobbar hemifrån??