Ringtest
När ringen hålls ovanför magen i en tråd. Antingen snurrar den runt eller gungar fram och tillbaka. Vilket var tecknet för flicka/pojke av dem?
När ringen hålls ovanför magen i en tråd. Antingen snurrar den runt eller gungar fram och tillbaka. Vilket var tecknet för flicka/pojke av dem?
Jag gjorde över handleden när jag var gravid och då stämde det ej.
Visste ej att man skulle göra magen då. Ska prova denna gång.
Sånt här tycker jag är lite kul :0)
Jag testade detta igår både på mig och på sambon och det blev samma resultat på båda.
Först cirklade den och sen pendlade den.
Och vi vet ju att vi ska ha tvillingar!
Men som sagt det är ju bara skrock.
Kram
Ja... enligt ringtestet så blir det pojke, flicka och en pojke till..
I of s så tror nästan alla att Knytet är en pojk, så det är bara att vänta och se vad det blir.
När ni gör detta... använder ni en vanlig tråd eller en halskedja? Eller spelar det ingen roll?
Man ska helst använda ett hårstrå och vigselringen
Men du... tro inte på det..
Ring testet visade att jag skulle få tvillingar enl. de som utfört det på mig, men det låg en bebis i magen.
Så det stämmer inte.
Det är 50/50 chans att det blir rätt... ungefär som att du själv skulle gissa vad det är för kön.
Huga, jag gjorde testet när jag var ung och inte hade fått barn.
Jag fick då till svar att jag skulle få ett barn, en dotter!!!!
Jag har ett barn, en dotter men har en liten i magen nu oxå som väntas komma 4/4.
Tänker på detta ibland och det känns inge vidare.
Ska iaf ALDRIG gå och spå mig eller nåt liknade nån fler gång.
Hej. Jag gjorde ringtestet när jag väntade min dotter och det stämde den gången....Och denna gången så far den runt i cirklar hur snabbt som helst. Så i så fall en liten tjej till :) Men det e inget man ska tro på sten hårt utan mest en kul grej
Klart det bara är en kul grej! Det är ju självklart inget som helst vetenskapligt!
Som jag lärde mig så är det så att om ringen stannar innan den visar på ett nytt barn så är det alltså nästa barn som ska födas.
Det roliga med oss var att ringen aldrig stannade på någon av oss utan bytte helt tvärt från en flicka till en pojke. Vi utförde testerna samtidigt och oberoende av varandra. Vi visste ju inte heller då att det var tvillingar som vi väntade så lite kul var det ju. Men självklart går jag itne och tror stenhårt på att det verkligen är så att vi väntar en av varje bara för att ringtestet sa så, men hoppas kan man ju alltid! =)
Jag har gjort "ringtestet" utan att vara gravid och då över ett papper. Med viljans kraft kan man få ringen att snurra i cirklar, upp och ner, baklänges osv osv. Det är alltså bara skrock...
Jag tycker det är en kul grej! Man behöver ju inte ta det så hårt!
Om den snurrar blir det enflicka och pendlar den fram å tillbaka en pojke!
Detta måste jag prova.... ! Fniss, fniss!
återkommer med resultatet!
Jag har lärt mig att man ska göra med en synål och tråd. Pendlar nålen fram och tillbaka så är det en pojke. Om den cirkulerar så blir det en flicka.
Sen om nålen inte stannar direkt så betyder det att det snart är dags för bebbe...
Jag testade detta idag och ringen for i cirkel..så får se om det tittar ut en liten tjej ;)
Har gjort ringtestet flera ggr på kollegor, både gravida & inte gravida.. På alla de gravida har det varit rätt hittills :) På dom har jag kört med mitt hårstrå då det är långt & en vanlig ring..
Gjorde även på min brors fru med hennes hårstrå & vigselringen. Visade en flicka, & ut kom en liten tös :)
Har gjort på mig själv och det visade en pojke, så jag får väl se när dagen är kommen haha :)