• Tis

Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 2

Förra tråden är ju stängd så jag startar en ny här. Hur mår ni alla? Vi väntar på stora UL som är den 27/12.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-18 12:07:39:
    Tilläggs kommentar; här är trådstarten www.familjeliv.se/Forum-7-139/m24741881.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:23:34:
    Lägger till datumtråden här, kolla att den är aktuell

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:23:52:
    /www.familjeliv.se/Forum-7-139/m25344245.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 09:24:28:
    hmm... www.familjeliv.se/Forum-7-139/m25344245.html

• Svar på tråden Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 2
  • MimmiPig

Fredrika Bremer: Kul att höra att du mår bra!

Glittran, härligt att få bekräftat att allt går som det skall.

Skall till BM nästa vecka och göra glukosbelastning. Tydligen rutin för alla i Skåne. Det trista är att man är där i ett par timmar och får inte äta någon frukost innan :(

Någon som har gjort detta?

• Moparwoman

Ja.. ta med dig limekoncentrat eller citronkoncentrat. Du vet de små gröna flaskorna man köper oftast till matlagning.
    Jag använde lime nu sist och då var det mer drickbart!

Tycker det går bra att vänta två timmar, jag brukar ligga ner och lyssna på en bok! Jag har även med mig smörgåsar som jag äter efter!

Lycka Till!

• coerulea

Roligt att höra att ni och era bebisar mår bra!

Nu har vi fått kallelsen till det andra ultraljudet. Det ska bli så roligt att se pyret igen. Det känns som att det var evigheter sedan sist. Det är spännande att se hur han/hon ligger och rör sig. Det är svårt att förstå vad som händer där inne i magen. Det puttas och grejas, men har ingen aning om vilken kroppsdel det är.

Var till tandläkaren idag. Jag behöver byta ut en amalgamlagning. Tandläkaren föreslog att jag ska göra det efter barnet är fött om det inte börjar göra ont innan. Hoppas att tanden håller några veckor till!

• MimmiPig

Moparwoman: Tack för tipsen! Skall genast inhandla lite citruskoncentrat av någon form. Ljudböcker är väldigt bra när man är gravid, jag har ibland svårt att somna om när man varit uppe på natten, då är det perfekt att lyssna på en ljudbok i ipoden, man brukar somna rätt fort då :)

• tandrollet

UUuuuuu, hemma med migrän - igen. Hade ett lindrigare anfall ifredags också
    Varför får jag migrän så ofta?! Usch och fyy...

BF 23/6 2008
  • Moparwoman
    tandrollet skrev 2008-03-10 10:43:41 följande:
    UUuuuuu, hemma med migrän - igen. Hade ett lindrigare anfall ifredags också Varför får jag migrän så ofta?! Usch och fyy...
    Jag har annars prolem med migrän men är förskonad under graviditeten... njuter för fullt under dessa månader..

Men du ska veta jag lider med dig. Dessutom vill man inte knö i sig vilka värktabeltter som helst heller. Nått som brukar fungera bra på mig är något varmt under naken och kallt på pannan. Har en vetekrage som jag värmer upp och en kall handuk på pannan.
    Ett svalt, mörkt sovrum och en ljudbok brukar hjälpa till att få tiden att gå!

Krya på dig!!

Jag förutsätter att du går på regelbunden koll hos MVC så det inte är Havandeskapsförgiftning eller nått annat som bråkar med dig!?!?!?!
  • tandrollet

Moparwoman: Jadå, ingen risk att det är havandeskapsförgiftning..

BF 23/6 2008
  • Sparv

Är nu i v. 32.
    Vi var på vårt första föräldrargruppmöte. Det var jätte trevligt, och jätte bra. Roligt att höra vad de andra tyckte och tänkte. Idag är det exakt 2 månader kvar till beräknad BF. Om en månad går jag hem från jobbet för att varva ner och ladda....

Ha de så bra med era magar!

• sessan h

Tandtrollet; stackare, krya på dig!

Själv har jag genomgått ett race av sjukdommar. Har faktiskt inte varit sjuk en enda gång under graviditeten men nu kom allt som ett brev på posten! I förra veckan var jag hemma p.g.a. förkylning, halsonda och feber (förkylningen hänger fortfarande kvar). Denna veckan har jag åkt på någon magåkomma, troligtvis p.g.a. något jag ätit men jag är inte säker. Hoppas inte att det är kräksjukan, men jag tror inte det.

Hoppas inte att bebisen känner av så mycket...

• coerulea

Jag har hört att bebisen inte märker av om mamman blir sjuk. Det gäller i alla fall de vanligaste sjukdomarna, som förkylningar och influensor. Kroppen är verkligen fantastisk!

Vi har också varit på föräldrautbildning, andra delen ska bli imorgon. Vi är också helnöjda hittils. Det känns bra att få möjlighet att ställa frågor och förbereda sig på förlossning och ammning. Kul också att träffa andra blivande föräldrar. Vi har också varit på en profylaxkurs, det var också bra. Kan rekommenderas.

Hoppas du mår bättre nu tandtrollet. Just nu har jag klarat mig bra från huvudvärk, i vanliga fall brukar jag ligga däckad några dagar i månaden.

• måne11

hallå på er! jätte länge sedan jag skrev här.. typ 25v sedan ni kommer säker inte ihåg mig

Jag ska skumma igenom inläggen och se vad som hänt... massor antar jag

Gick idag in i v32 så tiden har bara flugit iväg. Har legat lågt på FL på sistone. Inte haft internet hemma (trasigt modem) och fullt upp på jobbet. Jobbar nu bara 2 1/2 vecka till sedan är det 6veckors 'semester' innan BF. BF är 12 maj så längar massor.

Nu till helgen blir det profylaxkurs, någon mer som ska gå en sådan kurs?

Finns det någon lista när ni andra har BF?

• måne11

skriver lite till

Var hos BM igår. Magem mätte 30cm och lilla krabaten är inte fixerat ännu. Kände massor och lill*n i magen blev så arg Hjärtljuden var sedan uppe i 170.. snacka om att gå i hög varv  sedan lugnade den ner sig och sjönk till 140. Har annars legat runt 150 de andra gångerna.

Har era små krabater fixerat sig ännu? är i v32. Ska nu tillbaks för nytt UL i v32? Vi har fått tid nu i v35 för ett extra UL pga av IVF:en.

• MimmiPig

Hej Måne11!

Jag skall också gå profylaxkurs, jag har hört massor av positivt från folk som har gått. Jag har BF i slutet av maj, så det är en stund kvar..

• Arrax

måne11: Jag är i v30 och mitt lilla knytte har inte fixerat sig. Hjärtljuden ligger runt 140-150 på knyttet och jag mäter 29 cm på magen.
    Skulle så gärna vilja gå på profylaxkurs men har tyvärr inte råd, men jag har skickat efter en DVD med en profylaxkurs på. När jag har sett den ska jag tala om för er om den var bra eller inte.

Är det någon mer än jag som inte känner sig gravid. Jag vet det låter konstigt för magen är stor, knyttet sparkar, ont i fogarna, halsbränna mm, men jag har fått för mig innan jag blev gravid att det skulle kännas på ett annat vis. Man skulle bara gå runt och vara lycklig och må bra. Ha hur mycket ork som helst och bara njuta. Så är det ju inte alls. Men visst är jag lycklig över att vara gravid.

(¯`°?.¸ ♥ BF 14 Maj ♥ ¸.?°´¯)
  • Arrax
    Jag ser att tråden stänger om 2 dagar. Är det någon som vill fixa en ny?????
    (¯`°?.¸ ♥ BF 14 Maj ♥ ¸.?°´¯)
  • coerulea

Jag kan delvis känna igen mig i att inte känna mig gravid. Jag har haft tur och inte känt av så mycket besvär. Det är först nu jag börjar känna mig tröttare och jag känner av bäckenet lite. Annars så har det mesta varit som vanligt. Jag har jobbat mer än någonsin och har inte haft så mycket tid att stanna upp och fundera. Å andra sidan så har vi gått på både föräldrautbildning och profylaxkurs och har beställt vagn. Så visst märks det ändå att något är på väg att förändras.

Vi lyckades hitta en gratis profylaxkurs. Det var ett nystartat litet företag som håller på med en studie. Anding och massage tillsammans. Jag tror att hon fått bidrag för det plus att hon såg det som bra marknadsföring. Håll ögonen öppna, det kanske finns fler som erbjuder gratiskurser.

• MimmiPig

Jag tror att det är en ganska vanlig känsla, det där att man inte riktigt kan greppa att man är gravid. Trots ul, hjärtljud och sparkar är det ofattbart att det ligger ett barn därinne. En del säger att det blir mer realistiskt när/om man får reda på vad det är för kön.

Var och gjorde glykosbelastning idag. Fy sjutton vad äckligt det var. Fick dricka ett jätteglas med sockerlösning på fastande mage och sedan vänta snällt i 2 timmar på resultat. Man fick inte ha i citron eller lime i sörjan som man har fått tidigare. Nya rön tydligen. Gott att det är gjort ialla fall :)

Svar på tråden Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 2