• Kaldorei

    Eventuell fuktskada

    ååååh, vi har upptäckt att vi har en kletig fläck uppe i ett hörn i taket i sovrummet, samt att sängkläderna blir fuktiga om dem ligger mot väggen å väggen e alldeles kall/fuktig. I måndags ringde min sambo till bovärden, å hon sa att dem skulle komma å titta på det. men INGEN har kommit i veckan..... så igår ringde han igen, å då sa hon att hon hade sagt till dem som skulle komma, men skulle påminna igen. SUCK. vi ska ha in en bebis här om mindre än en månad i princip, är det en fuktskada kan vi ju inte bo här med en bebis....=/ Får verkligen hoppas att dem kommer på måndag å kikar på det, för är det en fuktskada e det ju rätt akut att vi kommer härifrån ju....

    usch, tänk om man måste flytta mitt uppi allting nu också =( WÄÄÄH

  • Svar på tråden Eventuell fuktskada
  • pajas01

    fast du får tänka att en fuktaskada går gasnka lätt att fixa de tar några veckor och du får bomma igen de rummet som e futkskadat.. men ni kommer ju inte behöva flytta.. bo lite trångt några veckor kanske..

  • Kaldorei

    alltså, grejen e att dem håller på å river en massa hus här i stan, så är det fuktskada kommer dem högst troligast inte att fixa det, utan vi kommer förmodligen få en ny lägenhet =( suck, vi som bor så himla bra här, trots att det abra e en tvåa. å ska dem bomma igen rummet?? hur fan ska vi klara oss med bara ett pyttelitet vardagsrum å ett kök med en bebis dessutom....=/


    pajas01 skrev 2007-12-16 02:04:33 följande:
    fast du får tänka att en fuktaskada går gasnka lätt att fixa de tar några veckor och du får bomma igen de rummet som e futkskadat.. men ni kommer ju inte behöva flytta.. bo lite trångt några veckor kanske..
  • pajas01

    fast att dem river massa hus i stan säger ju itne något om att erat hus rivs.. de e ju oftast något som orsakar en fuktskada inte att jsälva huset är i såpass dåligt skick så att de blir fuktigt.. (ofta gammla villor som e riktigt fuktskadade som blir utan någon läcka..)

    du får ju hoppas att dem kan erbjuda er någon ny lgh lättare än att bo kvar.. eller att dem tar in anticimex som har en ny metod där de bara typ tar 1vecka för dem att torka rummet..

  • Kaldorei

    Nä, naturligtvis betyder det ju inte att dem kommer riva just detta hus. finns inte en enda tom lägenhet här i huset. men däremot finns det tomma i dem andra husen, som e likadana som vårat, å dessa finns inte ens ute på deras hemsida att dem e till uthyrning, vilket e lite konstigt. dem har varit tomma jättelänge, så man funderar ju om de e nåt liknande med dem lägenheterna..... min sambos syster fick flytta för att det var vattenskada i hennes lägenhet, å även en kompis mamma har fått flytta. å nu har dem bestämt att dem husen ska rivas.... tydligen så har vårt bostadsbolag inte speciellt bra med pengar så dem kan laga upp lägenheterna å fixa sånt de e fel på.....

    Det jobbiga är att det inte verkar finnas några andra lägenheter alls som e i ett hyfsat bra område här inne i stan, utan bara i *slum* områdena =/ å där tänker jag INTE bo med ett barn heller....
    suck...


    pajas01 skrev 2007-12-16 02:12:57 följande:
    fast att dem river massa hus i stan säger ju itne något om att erat hus rivs.. de e ju oftast något som orsakar en fuktskada inte att jsälva huset är i såpass dåligt skick så att de blir fuktigt.. (ofta gammla villor som e riktigt fuktskadade som blir utan någon läcka..)du får ju hoppas att dem kan erbjuda er någon ny lgh lättare än att bo kvar.. eller att dem tar in anticimex som har en ny metod där de bara typ tar 1vecka för dem att torka rummet..
  • PojkMaffia

    vi hade funktskada i badrummet INTE kul
    dom bommade igen rummet med ens tor fläkt som gick konstant i 1 vecka sen renoverade dom det
    men om n har det is ovrummet llåter det ju mer som att det måste gå rör där? som läcker?
    fuktskador kan leda till mögel så be dom kolla upp det emd för det kan vara farligt
    speciellt om ni ska ha barn o ni har en kletig fläck i taket!
    vet min pappas kusin hade fukt i köket dom fick ha fläkt där inne i lite över 1 månad


    Jag är den jag är - like it or not
  • Kaldorei

    Jo, men precis. de e ju det vi e oroliga över, att det ska ha gått så pass långt att det blivit mögel. för jag tror INTE dem kommer kosta på att renovera då. dem har i princip inte ens rådm att renovera lägenheterna när man flyttar in i dem, om det inte e lite lättare grejer typ. =/


    PojkMaffia skrev 2007-12-16 05:09:34 följande:
    vi hade funktskada i badrummet INTE kuldom bommade igen rummet med ens tor fläkt som gick konstant i 1 vecka sen renoverade dom detmen om n har det is ovrummet llåter det ju mer som att det måste gå rör där? som läcker? fuktskador kan leda till mögel så be dom kolla upp det emd för det kan vara farligtspeciellt om ni ska ha barn o ni har en kletig fläck i taket! vet min pappas kusin hade fukt i köket dom fick ha fläkt där inne i lite över 1 månad
  • pajas01

    fast de är ju skillnad på att renovera och sanera.. vill hyresbolaget riva huset för lite mögel nää då förlorar dem massa pengar.. jo dem kanske river det men då har dem haft planer på det länge och då besitter ni ett rivningskontrakt så ah jag hade inte oroat mig..

  • DanielKjellgren

    Man behöver inte nödvändigtvis flytta, det kan lösas med installation av en avfuktare, det ska hålla fuktnivån  låg samt kan förbättra inomhusklimatet. Det finns bra artiklar hos fuktpatrullen. Det kan vara också pga undermålig ventilation. Obestämd

Svar på tråden Eventuell fuktskada